- یک مقام طالبان ادعا کرد در آینده‌ ای نه چندان دور حکومت طالبان از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته خواهد شد، زیرا تمام شرایط به رسمیت شناخته شدن به عنوان یک حکومت را تکمیل کرده است.

مولوی عبدالکبیر

به گزارش همشهری آنلاین، با وجود گذشت دو سال از روی کار آمدن حکومت کنونی طالبان در افغانستان، هنوز هیچ یک از کشورهای جهان حاضر به رسمیت شناختن آن به عنوان حکومت رسمی افغانستان نشده است و دلایل زیادی برای ناکامی طالبان در بدست اوردن رسمیت و مقبولیت در میان جامعه جهانی وجود دارد.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرا طالبان در مصاحبه با خبرنگاران ابراز خوش‌بینی کرده است که طالبان از سوی جهان در آینده نه چندان دور به رسمیت شناخته خواهد شد، زیرا تمام شرایط به رسمیت شناخته شدن به عنوان یک حکومت را کامل کرده است.

وی در این گفت‌وگو افزود: «دنیا نگاهی مثبت به ما دارد. بسیار دور نیست که جهان، طالبان را به رسمیت بشناسد و با افغانستان روابط خوب برقرار کنند.»

این مقام بلندپایه‌ طالبان از جریان کار برای ایجاد قانون اساسی و قوانین فرعی در کشور نیز اطمینان داده و گفته هیاتی به رهبری رئیس دادگاه عالی برای انجام این کار مشخص شده است. »

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا همچنین گفت ۵۰۰ هزار کارمند حکومت پیشین در حکومت سرپرست طالبان در حال فعالیتند و هیچ نوع تبعیضی میان کارمندان حکومت جمهوری پیشین و طالبان وجود ندارد.

کد خبر 781100
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Borzoo NO ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    3 0
    بــزک نمیر بهار میاد..خربزه با خیار میاد
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 0
    غیر از آقایان میدان کسی طالبان نمی شناسه
  • خودم IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    1 3
    ساعتش که از این لاکچری ها نیست . احتمالا فرزنداشونم که در کشور های غربی نیستند. پس به نظر می رسه که کم کم اگر بعضی از مسائل رو هم رعایت کنند خیلی بهتر می شوند.