معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره نظافت معابر در سطح شهر تهران گفت: در مناطق ۱۱ و ۱۲ ممکن است روزانه تا سه بار جمع‌آوری زباله را انجام دهیم اما در برخی مناطق نظافت شب انجام می‌شود.

زباله محرم

به گزارش همشهری، حسین شهابی در مورد نظافت و رفت و روب مناطق مختلف پایتخت گفت: نظافت و رفت و روب در خیابان‌های فرعی و معابر درجه سه، در ماه ۱۰ بار انجام می‌شود یعنی تقریبا به طور میانگین یک روز در میان. طبق برنامه‌ریزی انجام شده نظافت معابر درجه یک و بزرگراهی نیز به صورت روزانه انجام می‌شود.

او درباره جمع آوری پسماند هم توضیح داد: نوع زباله تولیدی و زمان جمع‌آوری پسماند در مناطق مختلف متفاوت است. به طور مثال در مناطق ۶ و ۱۲ - که عمده کاربری آن تجاری یا اداری است - بیشتر رفت و روب در ساعت فعالیت این مراکز انجام می‌شود و ساعت ۲۰ در این محدوده‌ها کار زیادی نداریم. در این مناطق بیشتر زباله‌های ما زباله‌های خشک و ارزشمند است که وزن زیادی ندارند اما بعضا حجیم هستند. در مناطق مسکونی چون اغلب شهروندان شب‌ها زباله را بیرون می‌گذارند بنابراین بیشتر فعالیت ما شبانه است. میزان زباله در هر منطقه بسته به بافت تجاری و مسکونی آن محدوده متفاوت است.

معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند ادامه داد: در مناطق تجاری زباله‌های خشک و بعضا ارزشمند و اصطلاحا پفکی مانند یونولیت و پلاستیک داریم که حجم زیادی دارند اما زمانی که جرم را می‌سنجیم، وزن زیادی ندارند.

شهابی تاکید کرد: منطقه ۴ بیشترین میزان زباله‌ به لحاظ وزنی را دارد و حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد پسماند خانگی تهران در منطقه ۴ تولید می‌شود. این منطقه هم وسعت و هم تراکم جمعیتی بالایی دارد.

زباله‌های مرکز شهر سه بار جمع می‌شود

او با اشاره به اینکه ما در مناطق ۱۱ و ۱۲ ممکن است روزانه تا سه بار جمع‌آوری زباله را انجام دهیم، ادامه داد: در برخی مناطق نظافت شب انجام می‌شود.

معاون سازمان مدیریت پسماند تصریح کرد: منطقه ۲۱ منطقه‌ای است که شب جمعیت از آن خارج  و منطقه ۲۲ نیز شب نظافت می‌شود اما مناطق مرکزی ما باید در طول روز نظافت شوند و ماندگاری نظافت در این مناطق بسیار پایین است. به عنوان مثال در محدوده پاساژ علاالدین در منطقه ۱۱ زمان ماندگاری نظافت نیم ساعت است و باید بلافاصله مجدد نظافت شود اما در منطقه ۲۲ این زمان ده ها برابر می شود.

او با بیان اینکه مدیریت و برنامه‌ریزی ما خاص هر ناحیه است، گفت: ما در مناطقی که جمعیت شناور دارند، کارگران ثابت داریم تا به‌طور دایم نظافت را انجام دهند.

شهابی با اشاره به افزایش جمعیت تهران تصریح کرد: در گذشته هرکسی پاکبان محله‌اش را می‌شناخت و سعی می‌کرد برای کاهش زحمت او زباله کمتری تولید کند یا وقتی می‌گفتند ساعت ۹ زباله را از منزل خارج کنند همه رعایت زمان را می‌کردند اما اکنون اغلب در طول روز زباله را بیرون می‌گذارند و کار نیروهای ما سخت شده است. این روزها سازمان پسماند در جهت کمک و حمایت از پاکبانان، بیلبوردهایی را در سطح شهر تحت عنوان «برای پاکبانان مهربان شهرمان» اکران کرده که امیدواریم مردم با مشارکت بیشتر کمک کنند که هم شهر تمیزتری داشته باشیم و هم زحمت پاکبانان  شهر کمتر شود. باید این فرهنگ ایجاد شود که زمین جای زباله نیست و بابت هر زباله‌ای که شما به زمین می‌اندازید، کمر یک پاکبان خم می‌شود. با پاکبانان زحمتکش شهرمان باید مهربان‌تر و هوای آنان را داشته باشیم.

کد خبر 781318

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    0 0
    چرا نظافت و تمیز کاری زیر گذر میدان امام علی اصفهان به باد فراموشی سپرده شده و دود گرفتگی دارد؟؟؟؟