نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن در موضوع حجاب دوقطبی‌های وحدت شکنی در جامعه ایجاد کرده است، اما حتماً در این راه شکست مفتضحانه ای خواهد خورد.

علی نیکزاد

به گزارش همشهری آنلاین‏، علی نیکزاد درباره لایحه عفاف و حجاب، اظهار کرد: مصوبه شورای عالی امنیت ملی این بود که دولت یا قوه قضائیه لایحه عفاف و حجاب را به مجلس ارائه دهند، بنابراین مجلس طرحی برای عفاف و حجاب تدوین نکرد. بعد از اینکه قوه قضائیه لایحه عفاف و حجاب را تدوین و از طریق دولت به مجلس ارائه کرد، برای بررسی به کمیسیون‌های قضائی و فرهنگی مجلس ارجاع شد.

وی بیان کرد: در جریان بررسی لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون‌های مجلس، از قاطبه صاحب نظران و کسانی که در این حوزه تخصص داشتند، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و افرادی که سوابق فرهنگی داشتند، نظرخواهی و در نهایت لایحه عفاف و حجاب به ۷۰ ماده تبدیل شد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۳۶ ماده از لایحه عفاف و حجاب تاکید بر وظایف دستگاه‌های اجرایی دارد. برای مثال، در این مواد آمده وزارت علوم باید خوابگاه متأهلی بسازد، وزارت بهداشت مکلف به ترویج موضوع فرزندآوری شده و وزارت کشور باید اقداماتی برای ترویج عفاف و حجاب در جامعه انجام دهد.

نیکزاد با اشاره به اینکه در ۳۴ ماده دیگر لایحه عفاف و حجاب هم تغییراتی ایجاد شد، گفت: قبلاً جرایم از ۳ میلیون شروع می‌شد، اما در اصلاحاتی که در لایحه عفاف و حجاب صورت گرفت، مقرر شد در وهله اول با کسانی که به صورت سازمان یافته با کشورهای متخاصم و معاند در ارتباط هستند و برای ترویج بی‌حجابی اقدام می‌کنند، برخورد شود.

وی ادامه داد: همچنین در لایحه عفاف و حجاب آمده افرادی که تأثیرگذاری اجتماعی دارند یا سلبریتی هستند، اگر اقدامی علیه قانون عفاف و حجاب انجام دهند، با آنان برخورد خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگاه این لایحه به نحوه رفتار صنوف و واحدهای خدماتی، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب در یک کلام می‌گوید همه ما باید حقوق اجتماعی یکدیگر را محترم بشماریم.

نیکزاد با اشاره به جلسات رئیس مجلس شورای اسلامی با کارشناسان این حوزه، خاطرنشان کرد: تاکید در لایحه عفاف و حجاب برخورد قاطع با کسانی است که عمداً و با همکاری کشورهای متخاصم اقدامات سازمان یافته برای ترویج بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری قبول نمی‌کند امنیتش چه به صورت نظامی و چه فرهنگی به خطر بیفتد، تصریح کرد: همه باید توجه داشته باشیم مسئله حجاب به عنوان یک فاکتور دینی و فرهنگی مهم مورد حمله و عناد دشمن قرار گرفته و از همین طریق دوقطبی‌های وحدت شکنی در جامعه ایجاد کرده اند. مردم ایران همان‌طور که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و حاج قاسم عزیزمان است، همه علاقه مند به اسلام و کشور هستند و دشمن طبق وعده الهی حتماً در این راه شکست مفتضحانه ای خواهد خورد. ما یعنی همه ایران هشیار هستیم تا اهداف معاندانه دشمن محقق نشود.

کد خبر 781305

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    4 43
    قانون،. وقتی‌ قانون است،. که دقیق و کامل اجرا شود
    • FR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      3 17
      همه قانون شکنان،. منفی دادند
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    0 7
    شما قانون خیا را به اجرا بزارید وبرای نقض کنندگان جریمه وشلاق وزندان در نظر بگیرید چشمان کثیف را باید جریمه کرد