تبلیغات دروغین تقویت چشم یا حذف عینک می‌تواند عوارض غیر قابل جبرانی به دنبال داشته باشد. درباره تبلیغات قطره‌های چشم با ادعای رفع ۱۵ دقیقه‌ای مشکلات چشمی از دکتر منصور عظمتی جراح و متخصص چشم سوال پرسیدیم که پاسخ آن را در این مطلب می‌خوانید.

کور رنگی - بینایی چشم پزشکی

به گزارش همشهری آنلاین، در صفحات مجازی تبلیغاتی وجود دارند مبنی بر آنکه با استفاده از یک قطره می‌توان از پیرچشمی، آستیگمات بودن چشم یا ضعیفی آن جلوگیری کرد. در این تبلیغات ادعا می‌شود ۱۵ دقیقه پس از استفاده از چنین قطره‌هایی بینایی شما کامل خواهد شد. دکتر منصور عظمتی، جراح و متخصص چشم و فلوشیپ انفورماتیک بالینی در مورد استفاده از چنین قطره‌هایی و تبلیغات‌های مختلف در صفحات مجازی هشدار می‌دهد و می‌گوید: این موارد و این نوع محصولات معمولاً فقط جنبه بازاری و بیزینسی دارند. این گونه قطره‌ها از قبل هم وجود داشته‌اند و چیز جدیدی نیستند. ضمن آنکه ممکن است استفاده از این گونه قطره‌ها عوارض زیادی برای بیمار به دنبال داشته باشند. بنابراین استفاده از آن‌ها اصلاً کار درستی نیست.

قطره برای حذف عینک؟ | پاسخ یک جراح چشم به ادعای رفع فوری پیر چشمی و ضعیفی چشم

این متخصص در ادامه می گوید: توجه داشته باشیم اگر بیمار هنگام مطالعه اظهار ناراحتی می‌کند و مشکل دارد بهترین درمان این است که یا باید عینک بزند یا تحت عمل جراحی داخل چشم قرار گیرد. استفاده از این گونه قطره‌ها و محصولات دیگری که تحت این عناوین در بازار موجود هستند اصلاً توصیه نمی‌شوند و هیچ قطره چشمی نباید بدون تجویز متخصص استفاده شود.

گفت‌وگوی کامل همشهری آنلاین با دکتر منصور عظمتی، جراح و متخصص چشم و فلوشیپ انفورماتیک بالینی را در لینک زیر بخوانید:

کد خبر 781303
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    2 0
    اگر برای سلامتی مردم زیان دارد، که طبق مرقومه فوق ظاهراً دارد. پس چرا با وجود حجم بالای تبلیغات در سایت ها و خبرگزاری های معتبر با آن برخورد نمی شود. سازمان غذا و دارو کجاست؟ بنده شخصاً سایت تبلیغ کننده رو دیدم. نه آدرسی. نه اسمی. نه مشخصاتی ... حتما باید چند نفر آسیب ببینند و بعد برخورد کنن؟؟!!...
    • سعید IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
      0 1
      آگاهی چیزخوبیست که شما ندارید ، وقتی هیچ آدرسی نداره پس میتونه مال هرجای دنیاباشه ، یه کم فکرکن بعدانتقادکن