نائب رئیس شورای شهر در تذکری نسبت به توقف تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در خلازیر و همچنین ماندگاری کارگاه‌های عمرانی مترو پس از افتتاح ایستگاه‌ها گلایه کرد.

کارگاه عمرانی مترو

به گزارش همشهری آنلاین، پرویز سروری نائب رئیس شورای شهر در جلسه امروز - ۲۴ مرداد - در قالب تذکری گفت: در جلسه گذشته در مورد بحث تخریب و استمرار آن تذکر دادم و گزارش‌ها نشان می‌دهد که متأسفانه عملیات تخریب در محله خلازیر متوقف شده است و پیشنهاد می‌کنم که کمیسیون عمران علت توقف را گزارش دهد.

او افزود: اگر شورا فشار نیاورد،‌تخریب متوقف خواهد شد. نیاز به اقدام عملی هستیم و اگر لازم باشد با مراجع قضایی وارد گفتگو شویم تا سودجوها سوء استفاده نکنند.

سروری در بخش دیگری از تذکر خود به موضوع کارگاه‌های عمرانی مترو پرداخت و گفت: برخی از ایستگاه‌های مترو که به بهره برداری رسیدند،‌کارگاه‌هایشان دیر جمع‌آوری می‌شود که بر منظر شهری تأثیر منفی دارد.  مردمی که مدت‌ها گرد و خاک کارگاه را خورده‌اند، نیاز دارند که بعد از سال‌ها از فضای شهر استفاده کنند. بنده مشاهده کردم که برخی از ایستگاه‌های مترو بعد از گذشت ۴ سال از بهره برداری، هنوز کارگاه‌هایشان جمع نشده است و برخی بعد یک سال هم هنوز پابرجا هستند.

در ادامه جلسه احمد صادقی عضو شورای شهر در پاسخ به بخش اول تذکر سروری گفت: تخریب از امشب مجدد آغاز می‌شود.

در همین رابطه روابط عمومی و امور بین الملل مترو به همشهری آنلاین توضیح داد: ایستگاه‌های مترو با یک ورودی افتتاح می‌شوند و این به معنای اتمام عملیات عمرانی نیست چرا که باید ورودی‌های دوم یا در صورت نیاز ورودی سوم ساخته شود. برخی از نواقص محدود - که البته به لحاظ ایمنی مشکلی ایجاد نمی‌کنند- مانند تکمیل هواکش‌های میان تونلی، هواسازها و ...در طول زمان بهره برداری تکمیل می‌شوند. به همین دلیل برخی از کارگاه‌های عمرانی پس از افتتاح ایستگاه جمع نمی‌شوند. ناگفته نماند، اینکه برخی از کارگاه‌های ایستگاه‌های مترو افتتاح شده، قابلت کوچک‌سازی و ساماندهی دارند، صحبت درستی است که این در دستور کار قرار دارد تا از این طریق حجم کمتری از عرصه شهری اشغال شود. تنها در خطوط ۶ و ۷ نزدیک به ۱۷ تا ۲۰ کارگاه با این دلیل فعال هستند، در صورتی که کار تمام ورودی‌ها تمام شود، بدون شک کارگاه‌ها جمع خواهند شد.

کد خبر 780611
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha