سازمان غذا و دارو یک شرکت دارویی را به دلیل گران‌فروشی به پرداخت جریمه و ممهور شدن پروانه واحد تولیدی محکوم کرد.

کارخانه داروسازی - شرکت دارویی

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان غذا و دارو با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «به دنبال تشدید نظارت‌های سازمان غذا و دارو بر شرکت‌های تولیدی، وارداتی، پخش و داروخانه‌ها، گرانفروشی  شرکت داروسازی الحاوی محرز و بر اساس گزارشات ارائه شده این سازمان، کمیسیون ماده ۱۱ دانشگاه تهران و ایران، بنابر عدم ارائه هرگونه دفاعیات یا حتی حضور نمایندگان شرکت مذکور در جلسات رسیدگی به پرونده، سازمان تعزیرات حکومتی شرکت متخلف را به پرداخت ۱۱۰۰ میلیارد تومان جریمه معادل ۵ برابر ارزش ریالی تخلف و ممهور شدن پروانه واحد محکوم کرد.

 بر این اساس، از کل سبد دارویی این شرکت، تنها ۶ کالا به دلیل گران‌فروشی مکرر حکم توقف فروش داشته‌اند، اما ضمن عدم اصلاح رویه و ادامه روند گران‌فروشی پس از صدور حکم، اقدام به احتکار و توقف عرضه تمام محصولات خود کرده است.

لازم به ذکر است رسالت سازمان غذا و دارو همواره صیانت از حقوق بیماران توام با حمایت از تولیدات داخلی بوده است اما بر اساس وظایف ذاتی خود در حوزه نظارت و حفظ حقوق بیماران با هیچگونه کم‌فروشی، گرانفروشی، احتکار یا تخلفاتی از این قبیل که تاثیر مستقیم بر سلامت و اقتصاد بیمار دارد، مسامحه نداشته و به‌ صورت جدی در این زمینه ایفای نقش خواهد کرد.»

منبع: سازمان غذا و دارو

کد خبر 780591

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 0
    شرکت الحاوی پس از نیم قرن تعطیل شد ... عزیزان هم شرایطی به وجود اوردند که کلا تولید تعطیل شود . از شرایط اسفناک بازار سرمایه که با یک نامه کلا باعث ریزشش می شوند تا شرایطی که شرکت ها به هزار و یک دلیل هر روز یکی بعد از دیگری تعطیل شوند...