در برخی جایگاه‌ها به‌ویژه در کلانشهرهایی چون تهران که محور تردد و مراجعه خودروها برای سوخت‌گیری هستند، قطعی نازل‌های سوخت حتی تا یک سوم ظرفیت یک جایگاه را نیز شامل می‌شود که این موضوع عامل اصلی ایجاد صف در برخی پمپ بنزین ها است.

پمپ بنزین

به گزارش همشهری آنلاین، یکی از مشکلات اساسی در سیستم توزیع بنزین کشور، نازل‌های از کار افتاده و خارج از مدار در جایگاه‌های عرضه سوخت است. این معضل زمانی بیشتر خودنمایی می‌کند که به‌هردلیل، از جمله سفرهای نوروزی و یا تابستانی، مراجعه خودروها به جایگاه‌های عرضه سوخت افزایش یابد؛ در چنین شرایطی، از مدار خارج بودن نازل‌ها، منجر به افزایش طول صف و ایجاد ترافیک در پمپ بنزین‌ها می‌شود.

حدود ۵۸ هزار نازل سوخت‌گیری در جایگاه‌های عرضه بنزین در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد هم‌اکنون ۲ هزار و ۹۰۰ دستگاه از مدار خارج هستند. دلیل خرابی این نازل‌های سوخت، عمدتا خرابی کارت‌خوان‌های نصب شده بر روی این نازل‌هاست.

رضانواز، سخنگوی صنف جایگاه‌داران در این خصوص گفت: گاها بیش از آنچه جایگاه‌های سوخت شلوغ باشند، شلوغ دیده می‌شوند و دلیل آن هم همین خرابی کارت‌خوان‌های سامانه هوشمند سوخت است که موجب شده نازل‌هایی که با این مشکل مواجه‌اند از مدار خارج باشند.

وی افزود: ۲ سالی است که داریم به صورت پیوسته اعلام می‌کنیم که باید به وضعیت این کارت‌خوان‌ها رسیدگی شود.

نواز خاطرنشان کرد: اینکه در برخی جایگاه‌ها مشاهده می‌کنیم تعدادی از نازل‌ها در مدار نیستند، فقط بحث خرابی کارت‌خوان‌های سامانه هوشمند مطرح است، در مواردی که به لحاظ مکانیکی مشکلی برای نازل به‌وجود بیاید یا مسئله‌ای مربوط به دیسپنسر باشد، بلافاصله تعمیرات مربوطه انجام شده و نازل به مدار بازمی‌گردد.

اگرچه طبق آمار رسمی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، تنها ۵ درصد نازل‌های سوخت جایگاه‌های عرضه بنزین در سراسر کشور از مدار خارج است، اما در برخی جایگاه‌ها به‌ویژه در کلانشهرهایی چون تهران که محور تردد و مراجعه خودروها برای سوخت‌گیری هستند، قطعی نازل‌های سوخت حتی تا یک سوم ظرفیت یک جایگاه را نیز شامل می‌شود که این موضوع عامل اصلی ایجاد صف در برخی پمپ بنزین ها است.

کد خبر 780581
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار انرژی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha