مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با بیان این که رکورد مصرف برق در این ۲ استان شمالی شکسته شد، گفت: ۹ درصد از این انرژی تولیدی کشور این روزها در مازندران و گلستان مصرف می‌شود.

قطع برق در شهرک های صنعتی

به گزارش همشهری آنلاین، کوروش موسوی تاکامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: چهارشنبه هفته گذشته مصرف برق در استان های مازندران و گلستان به پنج هزار و ۵۰۰ مگاوات رسیده بود، افزود: بیشترین مقدار مصرف برق این ۲ استان تابستان پارسال با پنج هزار و سه و ۲ سال قبل نیز چهار هزار و ۴۰۰ مگاوات بوده است.

وی تصریح کرد: این میزان مصرف برق، سه برابر متوسط مصرف کشور است و پیش بینی می‌شود این میزان تا چند ساعت آینده تکرار و رکورد بی سابقه مصرف برق در این ۲ استان ماندگار شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان ادامه داد: ۹ درصد برقی که در کشور تامین می‌شود روزهای اخیر در ۲ استان مازندران و گلستان مصرف شده است.

موسوی تاکامی بر لزوم رعایت الگوی مصرف برق با هدف تامین و پایداری برق در این روزهای گرم سال تاکید کرد و از مشترکان خانگی خواست لوازم برقی پرمصرف را در ساعات اوج مصرف بین ساعت‌های ۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۳ استفاده نکنند.
وی از صاحبان شرکت‌ها، کارخانه‌ها و ادارات دولتی نیز خواست برای کمک به تامین و پایداری شبکه، ژنراتورهای تولید برق را وارد مدار کنند.

کد خبر 780459
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 10
  • محمد IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    6 0
    یخ عمره سر هر چیزی زجر کشیدیم ، یا میگن نیست یا استرس رو از گرونی و... در جانمان انداختن زمستونم گاز میشه سوژه استرس ۴۳ سال همینه اون موقع که میشد باید خرج زیر ساخت‌های همینا میکردن که نکردن جایی دیگه خرج شد . زجر کشیدم یه عمر سر هر چیز
  • DE ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    3 2
    ساخت وسازهای بی رویه .موجب نابسامانی میسود ‌این همه ساخت بدون مجوز .بدون کنتور .معلومه فاجعه .ببار میاد
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    4 1
    طی این چند روز از همه استان ها ریختن تو استانهای شمالی انتظار دارید مصرف پایین باشه خوش انصاف
  • علی IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 0
    مردم مسافرت نرن که برق کمتر مصرف بشه چکار کنن روانی بشن خوبه
  • گلشن IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 0
    با سلام باتوجه به درآمد بالای برخی از شرکتهای تولیدی وناچیز بودن نرخ برق مصرفی شان هیج تمایلی به مصرف بهینه برق از طریق تعمیر ونوسازی دستگاه های تولید368ی خود نداشته وسعی میکنند بی توجه به همه چیز باشند .چون مردم ناچارند همه اهمال کاری این شرکتها را بخاطر اینکه بیشتر شرکتها محصول انحصاری دارند وهیچ رقابتی وجود ندارد تا حداقل کمی تلاش کنند را بپردازند. ومن ا....