مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با تایید کاهش قیمت مرغ در روزهای اخیر گفت: طبق گزارشاتی که ما داریم با تولیدی که اتفاق افتاده است قیمت مرغ زنده رو به کاهش است.

مرغ

همشهری آنلاین- مرضیه ثمره‌حسینی: گزارش‌ها خبر از کاهش قیمت مرغ در بازار می‌دهد. در حال حاضر هر کیلو مرغ در تهران در محدوده ۷۸ تا ۸۰ هزار تومان به فروش می‌رسد هر چند هنوز قیمت این محصول در برخی مرغ‌فروشی‌ها همچنان بالاتر است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با تایید کاهش قیمت مرغ در روزهای اخیر به همشهری آنلاین گفت: طبق گزارش‌هایی که داریم با تولیدی که اتفاق افتاده است قیمت مرغ زنده رو به کاهش است.

علی ابراهیمی در مورد قیمت مرغ زنده بیان کرد: بر اساس گزارش‌ها قیمت مرغ زنده که به ۶۴ هزار تومان هم رسیده بود در حال حاضر  تا ۵۱ هزار تومان هم کاهش یافته است.

ابراهیمی ادامه داد: روند کاهش قیمت مرغ در بازار تهران چند روز است که آغاز شده، در برخی استان‌ها اما به علت فاصله جغرافیایی قیمت‌ها هنوز کاهشی نشده ولی در کل روند قیمت مرغ در حال عادی شدن است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در مورد وضعیت تولید مرغ و جوجه‌ریزی بیان کرد: جوجه‌ریزی‌ای که در تیرماه انجام شده است ۱۳۲ میلیون قطعه بوده است، در مورد جوجه‌ریزی در مردادماه چون هنوز ماه تمام نشده، نمی‌توان آماری داد اما پیش‌بینی می‌کنیم که جوجه‌ریزی در مردادماه از تیرماه هم بیشتر شود.

ابراهیمی ادامه داد: بر این اساس پیش‌بینی می‌کنیم در شهریورماه قیمت‌ها از قیمت‌های فعلی هم کاهشی‌تر شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با تاکید بر اینکه باید از ضرر تولیدکنندگان جلوگیری شود، گفت: با توجه به اینکه در روزهای آینده شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها خواهیم بود شرکت پشتیبانی امور دام کشور برای جلوگیری از افت شدید قیمت‌ها باید به موقع وارد شود چرا که ممکن است اتفاقات سال گذشته تکرار شود و مرغداران زیان ببینید.

ابراهیمی افزود: وقتی قیمت‌ها پایین بیاید تولیدکنندگان رغبتی برای جوجه‌ریزی نخواهند داشت و حکایت سال گذشته تکرار می‌شود و دوباره وابستگی ما به واردات تکرار خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با تاکید بر اینکه اولویت باید تکیه بر تولیدات داخل باشد، گفت: هزینه‌های جاری تولید بالا رفته و در این شرایط وقتی تولیدکننده‌ای یک دور ضرر می‌کند دیگر به راحتی به چرخه تولید برنمی‌گردد و مجبور می‌شویم با هزینه‌های دوبرابری واردات داشته باشیم و با این کار ضمن ارزبری، چرخه اشتغال هم نابود می‌شود برای همین اولویت باید حمایت از تولید داخل باشد.  

کد خبر 780440
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    4 0
    مازاد تولید را دولت نخرد . تا ارزانی بشود . و برنج را هم نخرد تا برنج هم ارزان بشود
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    8 0
    همین اصول گرایان و کاندیداد های ریاست جمهوری تو مناظره ها افزایش قیمت مرغ و صف های خرید رو علم عثمان کرده بودند علیه دولت قبل، الان خودشون گرفتارند