آزاده افتخاری: هنگامی که نام تهران از تابلوی اطلاعات پرواز فرودگاه سریلانکا محو شد، کمتر کسی گمان می‌کرد سفر تفریحی‌اش به جزیره‌ای در اقیانوس هند چنین پایان پر استرس و عذاب‌آوری داشته باشد.

طبق اطلاعات موجود در بلیت مسافرانی که قبل از ظهر سه‌شنبه 11 فروردین ماه هتل‌هایشان را به مقصد فرودگاه ترک کرده بودند، بنا بود پرواز شرکت هواپیمایی فارس ایر قشم حدود ساعت 3 بعد‌ازظهر کلومبو پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کند، اما در شرایطی که همه مسافران در فرودگاه حضور داشتند و چمدان‌ها تحویل بار داده شده بود، اعلام شد پرواز هواپیمایی فارس ایر با تاخیر انجام می‌شود و با وجود پیگیری مکرر مسافران، هیچ توضیحی در این زمینه ارائه نشد.

در این بین تعدادی از تورلیدر‌ها شرایط نامساعد جوی تهران را دلیل بلند نشدن پرواز چارتر اعلام کردند و این در حالی بود که بستگان مسافران خبر از آب و هوایی خوب در تهران می‌دادند.

سرانجام در حالی که 300 نفر مسافر ایرانی این پرواز در بدترین شرایط و در حالی که کوچک‌ترین امکاناتی در اختیار آنها گذاشته نشده بود در سالن فرودگاه سرگردان از این سو به آن سو می‌رفتند، خبر رسید که هواپیمای فارس ایر در فرودگاه سریلانکا به زمین نشسته و خلبان به بهانه خواب‌آلودگی حاضر به پرواز نیست.

اندکی پیگیری بیشتر مسافران هم نشان داد که پرواز قبل از کلومبو به مقصد دوبی رفته و خلبان طبق قوانین می‌تواند از پرواز مجدد خودداری کند. به این ترتیب مسافران که در بین آنها کودکان و حتی نوزادان زیادی به چشم می‌خوردند ناچار شدند شب را روی زمین و صندلی‌های سالن فرودگاه به صبح برسانند.

نکته قابل توجه اینکه در طول این مدت هیچ مسئولی حاضر به توضیح در این زمینه نبود و تور لیدر‌ها هم به هیچ وجه در این مورد احساس مسئولیت نمی‌کردند. سرانجام با روشن شدن هوا بار دیگر نام تهران روی تابلوی اطلاعات پرواز نقش بست و مسافران خسته و عاصی توانستند ظهر چهارشنبه کلومبو را ترک کنند.

شاید همین وضعیت اسفبار مسافران ایرانی بود که به کارکنان فرودگاه سریلانکا اجازه داد همه مسافران را مجبور کنند برای بازرسی کفش‌هایشان را از پا در بیاورند.

کسی چه می‌داند شاید نمایش مدام واژه غریب خلیج عربی روی نقشه راه هواپیمایی متعلق به یک شرکت ایرانی بود که موجب شد خلبان عرب هواپیمایی فارس ایر نه تنها بابت تاخیر عذرخواهی نکند بلکه مسافرانی که در هواپیما حضور داشتند را تهدید کند درصورت ادامه اعتراض باز هم از پرواز خودداری خواهد کرد.

هرچند سرانجام پرواز هواپیمایی فارس ایر با 20 ساعت تاخیر انجام شد اما هیچ‌کس پاسخگوی وقت و هزینه تلف شده از مسافران نبود و فقط اعتراض جمعی مسافران در فرودگاه تهران بود که چند نفر از مسئولان را به واکنش در این زمینه واداشت.

کد خبر 78044

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز