بر اساس معاملات صورت گرفته در بازار امروز (شنبه) نسبت به آخرین معاملات انجام شده در هفته گذشته بازار سیر نزولی خود را با سرعت بیشتری طی کرده و همزمان با افت قیمت اونس طلا و کاهش نرخ ارز در داخل کاهشی شده است؛ به گونه‌ای که سکه ۹۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۴ هزار تومان دیگر ارزان شد.

قیمت سکه امامی

به گزارش همشهری آنلاین، روابط عمومی اتحادیه طلا و جواهر تهران از کاهش بیشتر قیمت انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا در بازار امروز (شنبه) نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته (آخرین دادوستدها در روز پنجشنبه) خبر داده و اعلام کرد: قیمت هر اونس طلا در بازار امروز نسبت به هفته گذشته همچنان سیر نزولی داشته و حدود شش دلار کاهش یافته است؛ این در حالیست که در بازارهای داخلی نیز همزمان با بازگشایی بازارها در نخستین روز از هفته، شاهد نوسان کاهشی نرخ ارز بوده‌ایم.

بر اساس آمار اتحادیه طلا و جواهر تهران، در بازار امروز (شنبه) سکه و طلا نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته (پنجشنبه)، هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۹۰۰ هزار تومان کاهش از ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با ۷۵۰ هزار تومان کاهش قیمت از ۲۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان به ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

به ترتیب نیم سکه ۳۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۴۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی ۱۵۰ هزار تومان نسبت به هفته گذشته کاهش قیمت داشته‌اند، نیم سکه از ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان، ربع سکه از ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان به ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی از شش میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به شش میلیون تومان کاهش بها داشته‌اند. 

حباب سکه نیز که در پایان هفته در محدوده پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار داشت، در حال حاضر به پنج میلیون و ۱۵۰ هزار تومان کاهش یافته و بدین ترتیب ۶۵۰ هزار تومان از حباب هر قطعه سکه تخلیه شده است.

هر اونس جهانی طلا نیز حدود شش دلار کاهش قیمت داشته و در آخرین نرخ ۱۹۱۴ دلار را ثبت کرده است. هر مثقال طلای ۱۷ عیار با افت ۱۴۴ هزار تومانی به ۹ میلیون و ۹۵۶ هزار تومان رسیده است. این در حالیست که هر مثقال طلای ۱۷ عیار در آخرین معاملات روز پنجشنبه ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود. 

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با افت ۴۳ هزار تومانی نسبت به بهای دو میلیون و ۳۳۲ هزار تومان در پایان هفته گذشته، امروز دو میلیون و ۲۹۸ هزار تومان به ازای هر گرم معامله شد.  

کد خبر 779843
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارز و طلا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    0 0
    متاسفانه با این حجم پول بزودی شاهد افزایش شد دلار و سکه خواهیم بود