حکم تشکیل دولت به دست «عبدالرحمن تیچانی» فرمانده کودتاگران و رئیس شورای نظامی نیجر امضا شده است.

نیجر

به گزارش همشهری آنلاین در شرایطی که رؤسای جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا «اکواس» امروز (پنج‌شنبه) در پایتخت نیجریه برای بررسی احتمال مداخله نظامی در نیجر جمع شده‌اند، شورای نظامی حاکم بر نیجر از تشکیل دولت به ریاست «علی الامین زین» خبر داد.

به نوشته العربیه، .حکم تشکیل دولت به دست «عبدالرحمن تیچانی» فرمانده کودتاگران و رئیس شورای نظامی نیجر امضا شده است. این کابینه متشکل از ۲۰ وزیر نظامی و غیر نظامی است و شخص «علی الامین زین» نیز با حفظ سمت وزارت اقتصاد و دارایی را بر عهده خواهد داشت. او پیش از این در پست نماینده بانک توسعه آفریقا در «جامنا» پایتخت چاد فعالیت داشت.

گارد ریاست جمهوری نیجر، بعدازظهر روز ۲۶ جولای، علیه «محمد بازوم» رئیس جمهور این کشور کودتا کرد و  دو روز بعد از آن، تلویزیون ملی این کشور خبر داد عبدالرحمن تیچیانی رئیس گارد ریاست جمهوری نیجر خود را به عنوان رهبر جدید و رئیس شورای انتقالی در این کشور معرفی کرده است.

در این میان کشورهای «جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا» از احتمال مداخله نظامی برای آزادی «محمد بازوم» خبر می‌دهند.  «آنتینیکار الحسن» مشاور سیاسی «محمد بازوم» رئیس جمهور نیجر نیز گفته است که هرگونه مداخله نظامی مجموعه  «اکواس» در نیجر به معنای آن خواهد بود که تمام آفریقا در وضعیت جنگی قرار گرفته است. 

در این میان شورای نظامی تشکیل شده توسط کودتاچیان در نیجر از شرکت پیمانکار نظامی روسی «واگنر» برای مقابله با مداخله نظامی احتمالی خارجی درخواست کمک کرده است.

کد خبر 779390

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha