شهرداران ۱۸ کلانشهر کشور در نامه‌ای خطاب به سران قوا خواستار جرم‌انگاری ساخت ‌و ساز غیرمجاز شدند.

ساخت و ساز غيرمجاز

به گزارش همشهری آنلاین،  شهرداران ۱۸ کلانشهر کشور از جمله تهران، قم، تبریز، اصفهان و ... در نامه‌ای خطاب به سران قوا خواستار جرم‌انگاری ساخت ‌و ساز غیرمجاز و تعریف مسئولیت کیفری برای سازندگان این سازه‌ها شدند.

در این نامه آمده است:  ساخت و سازهای غیرمجاز در قوانین جزایی جرم انگاری نگردیده و هیچ ضمانت اجرایی مناسبی برای ارعاب سازندگان غیرمجاز، به منظور رعایت قانون وجود ندارد و متخلفین با سوءاستفاده از این خلا قانونی، ضمن ایجاد خطرهای جانی و مالی برای ساکنین این سازه ها،آسیب های جبران ناپذیری به زیست شهری نیز وارد می سازند.

همچنین با عنایت به اینکه اکثر این ساخت و سازها در مناطق محروم و کم برخوردار شهری اتفاق میفتد، این افراد با سوءاستفاده از ناآگاهی اقشار کم درآمد و محروم، اقدام به فروش غیر قانونی ساختمان ها و واحدهای غیرمجاز می نمایند و متأسفانه در اکثر موارد شهرداری ها امکان تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز را ندارند.

لذا مستدعی است، به منظور جلوگیری از این اقدامات فاجعه بار که به شکل وسیعی امنیت جانی و مالی افراد متعددی را تهدید می نماید، به صورت ویژه و با فوریت دستور فرمایید، موضوع شرح الذکر در قالب طرح یا لایحه در مجلس محترم شورای اسلامی مطرح شده و مورد رسیدگی واقع گردد و ساخت و سازهای غیرمجاز، واجد وصف کیفری تلقی شده و سازندگان و مرتکبین ساخت وسازهای غیرمجاز مجرم محسوب گردیده و نسبت به خطرات و آسیب های مالی و جانی آتی مسئولیت کیفری داشته باشند.

نامه مهم شهرداران ۱۸ کلانشهر کشور به سران قوا | ساخت و ساز غیرمجاز را جرم انگاری کنید

نامه مهم شهرداران ۱۸ کلانشهر کشور به سران قوا | ساخت و ساز غیرمجاز را جرم انگاری کنید

کد خبر 778991
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    6 0
    اگر فرهنگ مهندسی ساختمان و جواز ساختمان و پروانه ی ساختمان را بالا ببرند شاید امیدی به پیشرفت و پیشرفت مسکن خوب در ایران پیدا بشود.
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    بیشتر اختلافات اصولی در اصفهان مابین افرادی است که پروانه ی ساخت دارند و افرادی که غیر مجاز و بدون زیر ساخت اصولی ساختمان انجام داده اند. که بی خبر و غافل از اصول ساختمان سازی هستند. زیرا زیر بنای انها خراب است.
  • یک شهروند IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    1 0
    بله اجازه ندهید سرف اینکه این شخص درماده صدخواهدامدوجریمه پرداخت خواهدکردودرست خواهدشد،نه ،اونبایداین ساختمان را مثلاً دروسط کوچه وراه عمومی میساخت،بایدنظام مهندسی دخالت کندوازپیش اطلاعیه بدهیدکه هرکس بدون نظم وبدون مشارکت نظام مهندسی خانه بسازد،خانه اش خراب خواهدشدوپایان کارداده نخواهدشدوتسهیلات برق هم به اوداده نخواهدشد.
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    2 0
    چه هماهنگی جالبی برای نجات متخلفان