رئیس گروه واگنر می‌گوید که به اعضای شرکت نظامی خصوصی خود افتخار می‌کند، زیرا ذکر نام آن‌ها می‌تواند واشنگتن را وادار به ارزیابی مجدد مواضع خود کند.

یوگنی پریگوژین

به گزارش همشهری آنلاین، به نوشته خبرگزاری راشا تودی، اظهارات یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر در شرایطی مطرح می‌شود که پیشتر ویکتوریا نولاند، قائم‌مقام موقت وزارت خارجه آمریکا به تازگی از حاکمان نظامی جدید نیجر خواسته تا برای دریافت کمک به سراغ این پیمانکاران روس نروند.

پریگوژین امروز (سه‌شنبه) در گفتگوی تلفنی با خبرنگاران درباره سفر نولاند به نیجر و توصیه او به حاکمان جدید آن مبنی بر عدم انجام معامله با واگنر گفت: من به پسران واگنر افتخار می‌کنم. فقط فکر کردن به آن‌ها باعث می‌شود تا داعش و القاعده پسرانی کوچک، مطیع و منعطف شوند و ایالات متحده دولتی را به رسمیت شناخته که تا دیروز به رسمیت نمی‌شناخت، آن هم فقط برای جلوگیری از ملاقات با نیروهای واگنر در این کشور.

رئیس واگنر در ادامه به تمسخر گفت: این مایه خوشحالی است، خانم نولاند.

 بنا به گزارش‌ها، یکی از اعضای دولت نظامی جدید در نیجر به دنبال کمک واگنر برای حفظ قدرت خودشان بود. رهبران کودتا در حال حاضر به ضرب‌الاجل برای بازگرداندن محمد بازوم، رئیس‌جمهور مخلوع به قدرت اهمیتی نداده و اکنون با مداخله نظامی احتمالی از سوی کشورهای همسایه روبرو هستند.

روز دوشنبه ویکتوریا نولاند که در رویدادهای منجر به کودتای مورد حمایت غرب در اوکراین در سال ۲۰۱۴ نقش داشت، فاش کرد که شخصاً با موسی بارمو، رئیس دفاعی فعلی نیجر و سه فرمانده ارشد دیگر دیدار کرده تا از آنها بخواهد که نظم قانون اساسی را در این کشور احیا کنند.

این مقام آمریکایی همچنین مدعی است که به بارمو در مورد کمک گرفتن از واگنر هشدار داده و گفته است که گروه پریگوژین "تهدیدی برای کشورهایی است که در آنجا حضور دارند." با این حال سران جدید نیجر، از ارائه هرگونه تعهد قطعی در این خصوص خودداری کرده‌اند.

کد خبر 778977
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha