رئیس کمیته بودجه شورای شهر گفت: کار شهرداری جنگیدن نیست. در عملیات های اخیر نیروی شهرداری را گروگان گرفتند و هتک حرمت غیراخلاقی صورت گرفت و ۶۰ نفر نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

آواربرداری از ریزش ساختمان‌های خلازیر

به گزارش همشهری آنلاین، نرجس سلیمانی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر با تأکید بر اینکه گزارش جزئیات این حادثه را دریافت و در شورا ارائه خواهیم کرد، یادآور شد: بی توجهی به مجوزهای قانونی و اقدمات سودجویانه منجر به کاهش سطح ایمنی در شهر می شود که با چنین اتفاقات و حوادثی، در خاطر ما ثبت خواهد شد.

او با بیان اینکه دستیابی به شهر ایمن با قابلیت توسعه پایدار بدون نگاه به قوانین امکان پذیر نیست، یادآور شد: آیا پیمانکار تخریب اصالت سنجی شده که این توان را دارد از مواد استفاده کند.

سلیمانی با اعلام اینکه مصالح و تیرهای آهن با کیف دستی جابجا نشدند که قابل رؤیت نباشد و ساختمان‌ها تا این اندازه ساخته شده باشند، گفت: کمیسیون نظارت و حقوقی شورا این موارد را بررسی و نتایج را اعلام خواهد کرد.

 مظفر: نباید به ساخت و ساز غیرمجاز رسمیت دهیم

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به شرایط صدور پروانه در اراضی موقوفه، اظهار کرد: باید ۵۰ درصد قدرالسهم منافع به موقوفه واگذار شود تا بتوان پروانه دریافت کرد و چون موقوفه سهم زیادی می خواهد؛ به صورت دست چندم به غیر واگذار می شود و ساخت و ساز غیرمجاز صورت می گیرد.

او  با بیان اینکه موقوفه باید در شرایطی با شهرداری به توافق برسد که مطلوبیت اقتصادی برای ساخت و ساز مجاز و پرداخت سهم شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: با سوداگری همراه با شرارت و قداره کشی از سوی سودجویان روبه رو بودیم و شهرداری باید متناسب با این شرایط، قدرت انتظامی خود را ارتقاء دهد. کار شهرداری جنگیدن نیست. در عملیات های اخیر نیروی شهرداری را گروگان گرفتند و هتک حرمت غیراخلاقی صورت گرفت و ۶۰ نفر نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

مظفر با بیان اینکه باید عملیات مستقل انتظامی صورت بگیرد، یادآور شد: یگان حفاظت نیاز ما را پاسخ نمی دهد و باید یک واحد انتظامی مستقل شکل بگیرد.

او تأکید کرد: فاجعه امکانات حداقلی برای آواربرداری را در حادثه اخیر شاهد بودیم و چنگک مناسبی برای برداشت آوار نداشتیم و مگنت نیز برای جذب آهنربایی و بیل مکانیکی ۴۰۰ وجود نداشت. پس از ۲۴ ساعت بیل مکانیکی ۳۲۰ وارد محل شد و شهرداری این بیل را در اختیار نداشت.

مظفر با بیان اینکه در کشور سگ مرده یاب نداریم، گفت: سگ زنده یاب کارایی لازم را در این حادثه نداشت. از سویی دیگر اگر جی.پی.اس همراه نیروها بود کشف پیکرها راحت تر و سریعتر انجام می شود.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پست برق در محله ایجاد شده است، یادآور شد: نباید به ساخت و ساز غیرمجاز رسمیت دهیم و خدمات ویژه در این محلات ارائه شود تا تشویق به ساخت و ساز غیرمجاز شکل بگیرد.

کد خبر 778917

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 15
  • ایرانی IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    6 1
    اخه کجا دنیا به املاکی که خلاف ساخته اند ،برق و آب وگاز میدهند. جز ایران‌. نمایندگان مجلس ما باید قانونی را‌ تصویب کنند‌ که بعد از پایان کار ساختمان آب و برق وگاز داده شود.
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    4 0
    اگه شهرداری و نظام مهندسی پولهای زیاد و بی حساب کتاب از مردم نگیرن و مجوز قانونی بدن ما هم مثل همه ی دنیا ساختمان خلافنداریم. ولی بحث اینه که بخش عزیمی از درامد شهرداریها از همین تخلفات تامین میشه الانم چون تخریب غیر اصولی کردن اسمان ریسمان میبافن.
  • بنده خدا IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    4 2
    با تخریب کشور ساخته نمیشه ، قابل توجه مسئولین
  • ناشناس IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    5 0
    اول باید جلو ساخت وساز غیر قانونی گرفته شود اینهمه سرمایه را بخاک یکسان کردند وجان چند نفر را هم گرفتند. ازاین بر تخریب می‌کند ازون ور رفتن زیر آوار نشستن !!!