اقراریان در رابطه با حادثه خلازیر پیشنهاد داد که یک کمیته حقیقت یاب تشکیل شود.

مهدی اقراریان

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی اقراریان رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز ضمن ابراز همدردی با خانواده شهرداری و پلیس برای جان باختن ۴ تن از نیروهای این دو مجموعه در حادثه ریزش ساختمان در منطقه ۱۹، اظهار کرد: جان باختن این افراد غم ما را دو چندان کرد و همچنین جان باختن یک شهروند در این حادثه اتفاق تلخی بود که به خانواده این جان باختگان تسلیت می گوییم.

او با بیان اینکه ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه ۱۹ در کمیته نظارت و حقوقی شورا مکرر دنبال می شد؛ خاطرنشان کرد: جلسات متعددی را با مراجع قضایی و نیروی انتظامی داشتیم؛ این اتفاق پیامدهایی داشت که باید به آن توجه شود.

اقراریان با تأکید بر اینکه مسائل مرتبط با تهران ملی است و باید تمام کشور به آن توجه داشته باشند، تصریح کرد: برای اعمال قانون در مواردی که قانون گذار پیش بینی کرده، به ابزار اعمال قانون نیاز داریم چراکه شهرداری در این زمینه با چالش روبه رو است.

او افزود: باید با حضور ضابطان قضایی به موضوع ورود شود. یادم می آید پس از حادثه متروپل تذکر دادم که این رویداد هشداری برای ساخت و سازهای غیرمجاز تهران است. این ساختمان ها تنها ساخت و سازهای غیرمجاز و ناایمن تهران نیستند و این اتفاق تلخ، هشداری برای ماست.

اقراریان با بیان اینکه این ساختمان ها در سطح شهر ساخته شده و مردم در آن ساکن هستند، گفت: ممکن است با یک سانحه، جان شهروندان زیادی با خطر مواجه شود و امکانات آتش نشانی پاسخگوی چنین حوادثی نخواهد بود. اگر به شرایط امروز توجه نکنیم به جایی خواهیم رسید که بسیار تلخ تر از امروز خواهد بود.

او تأکید کرد: برای ابعاد فنی موضوع نیاز به تشکیل کمیته حقیقت یاب است و باید در اسرع وقت این کمیته به موضوع بپردازد. اصل پرداختن به ساخت و ساز غیرمجاز بسیار مهم است و شهرداری باید بنابر مسئولیت خود ظرفیت ایجاد کند اما اتفاقاتی که در حادثه افتاده نیاز به کمیته حقیقت یاب دارد.

 عضو شورای شهر تهران ابراز امیدواری کرد که این اتفاق در شورای ششم زنگ خطری باشد که دغدغه هایی که نمایندگان از ابتدای دوره در مورد ایمنی داشتند، مورد توجه قرار بگیرد.

چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: تشکیل کمیته تخصصی را برای بررسی جوانب موضوع دنبال خواهیم کرد.

کد خبر 778913

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha