شهردار منطقه ۱۹ در رابطه با تهدید مافیای ساخت و ساز در منطقه ۱۹ گفت: یک بار از طریق تماس با همسرم دست به تهدید من زدند.

آواربرداری از ریزش ساختمان‌های خلازیر

به گزارش همشهری آنلاین، تورج فرهادی شهردار منطقه ۱۹ پس از استماع صحبت‌های اعضای شورای شهر در رابطه با منطقه خلازیر به توضیح شرایط سخت کار در این منطقه پرداخت و گفت: بنده با سرهنگ سلیمان آبادی دوست بودم در یکی از عملیات‌ها او از من درخواست کرد که حضور پیدا نکنم چرا که معتقد بود به من آسیب خواهند زد.

او افزود: روز دوم عملیات مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز بود که همسر بنده من به من زنگ زد و گفت که یک نفر با ایشان تماس گرفته و تهدید کرده بود که من باید دست از این کارها بردارد. کسی جرأت ندارد که در منطقه ۱۹ حاضر شود، یک نفر در شهرداری به من گفت که تو رو خدا بگذار من در دفتر تو هر روز کفشت را واکس میزنم اما من را به آنجا نفرست، چون تهدید می‌شوند و میترسند.

فرهادی با تأ‌کید بر اینکه من ۲۴ سال تمام در شهرداری فعال هستم و در این مدت از بزرگواران یاد گرفتم، گفت: در تمام دوره‌ها بحث فرحزاد، خاک سفید و آبک و ... داشتیم اتفاقات زیادی افتاد اما هرگز از طریق شرکت‌های متخصص کار را انجام نداده بودیم و این کار برای اولین بار انجام شد. علت استفاده از این شرکت‌ها این بود که ما می‌خواستیم سرعت کار بالا برود.

او تشریح کرد: نیروی انتظامی واقعا مظلوم است و برای هر اتفاقی باید آماده باشند. نیروی انتظامی هم همیشه دغدغه های خودش را دارد و ما همیشه نمیتوانیم از آنها درخواست حضور داشته باشیم. در سال های گذشته برای منطقه ۱۹ اتفاقات مهمی رقم خورده است. اغلب افرادی که تخلف کرده اند می‌توانستند بروند مالکیت خود را از موقوفه بگیرند و با دریافت پروانه قانونی بسازنند اما این کار را هم نکردند.

به گفته فرهادی «موقوفه در حال حاضر در ملاقات‌های مردمی ما می نشیند و کارها را پیگیری می‌کنیم، من اعتقاد دارم که تخریب یکی از مباحث مهم ساختمان سازی است، همانطور که آقای آقامیری گفتند ساختمان باید از بالا تخریب شود اما ما یک ساختمان را ۱۲ ساعت کار کردیم و فقط دو طبقه تخریب شد و برای ساختمان‌هایی با این حجم اگر بخواهیم به این شیوه عمل کنیم باید ماه‌ها زمان گذاشت.»

شهردار منطقه ۱۹ تأکید کرد: ما به هیچ وجه مواد منفجره استفاده نکردیم و این شرکت‌هایی که کاندید کردیم همه از مراجع ذی صلاح خود مجوز دارند. آنها می‌دانند چطور در این چارچوب کار کنند. ما در این موضوع فضا را به این سمت بردیم که مسئولیت شهرداری را کمتر و کار را فنی تر انجام دهیم. در حال حاضر تلاش میکنیم که بحث ورود و خروج مصالح با استفاده از گیت‌ها کنترل کنیم.

او در رابطه با حادثه خلازیر افزود:حادثه خبر نمیکند و ما هم انتظار این حادثه را نداشتیم و تمام موارد را در نظر داشتیم. متأسفانه ما شاهد هستیم که یک کارمند دچار تخلف شد و برای توبیخ او را به شهرداری منطقه ۱۹ فرستادند این نشان دهند شرایط سخت منطقه ۱۹ است، بنابراین در کنار نقد و بررسی باید شرایط کار این نیروها را درک کرد.

چمران رئیس شورای شهر پس از صحبت‌های فرهادی تأکید کرد: ما از طرف همه شورای شهر از شما تشکر و حمایت می‌کنیم و امیدواریم کارتان را با یک برنامه ریزی درست ادامه دهید.

کد خبر 778837
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    10 0
    چرا بنا تا اینقدر بالا اومده بعد به فکر تخریب اش شدید . نظارت کجاست
  • محمد IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    "حادثه خبرنمیکند"؟ بستن سیم بکسل به ستون و کشیدن آن با بولدوزر حادثه نبود یک کار اشتباه بود.
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    مظلومنمایی میکنی
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    لابد سند داشتند که ساختند بعد هم چون از بالا طول میکشید چطور از پایین تخریب کردید ؟