در پی اعزام تیم ویژه سازمان بهزیستی کشور برای بررسی و ارزیابی ابعاد مختلف اتفاقات مرکز نگهدای معلولان ذهنی نیلوفران آبی در بوشهر و محرز شدن اهمال در عملکرد نظارتی استان بر مرکز غیردولتی نیلوفران آبی، معاون توانبخشی و مسئول بازرسی استان برکنار شدند.

ضرب‌وجرح و اذیت‌وآزار معلولان ذهنی نیلوفران آبی بوشهر

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان بهزیستی کشور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پس از انتشار فیلمی در فضای مجازی که منجر به جریحه دار شدن افکار عمومی شد، به دستور رئیس سازمان بهزیستی کشور تیم ویژه بررسی، متشکل از معاون امور توانبخشی و مدیرکل بازرسی سازمان بهزیستی کشور بلافاصله به استان بوشهر جهت بررسی ابعاد مختلف این اتفاق تلخ و ناگوار اعزام شدند.

انتقال تمامی مددجویان مرکز نیلوفران آبی به سایر مراکز ظرف چند روز آینده

در همین راستا و پس از رای کمیسیون نظارت بر مراکز ماده ۲۶ استان (که در روز پنجشنبه و پیش از انتشار عمومی فیلم صورت گرفته بود) مبنی بر لغو مجوز فعالیت مرکز نیلوفران آبی، با نظارت تیم ویژه اعزامی و مددکاران استان، کار انتقال افراد دارای معلولیت مقیم مرکز به سایر مراکز استان آغاز شد و ظرف چند روز آینده همه ۱۰۴ مددجوی این مرکز منتقل خواهند شد.

این اطلاعیه می‌افزاید: تیم حقوقی بهزیستی استان نیز به منظور احقاق حقوق افراد آسیب دیده و مقیم مرکز، موضوع پیگیری شکایت از عاملان این اتفاقات را به صورت ویژه در دست کار خود قرارداده است.

معاون توانبخشی و مسئول بازرسی برکنار شدند 

همچنین تیم ویژه اعزامی از ستاد بهزیستی کشور با حضور در استان و مرکز یاد شده به بررسی کامل دلایل، مستندات و شواهد در این خصوص پرداختند و بر این اساس به دلیل اهمال در نظارت صحیح و عدم رعایت دستورالعمل‌های تخصصی و نظارتی ابلاغ شده، معاون امور توانبخشی و مسئول بازرسی و مدیریت عملکرد استان برکنار شدند.

در پایان این اطلاعیه آمده است: سازمان بهزیستی کشور به منظور صیانت از حقوق و حفظ کرامت  آحاد جامعه هدف نهایت تلاش و اهتمام خود را به کار خواهد بست.

کد خبر 778700
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 17
  • مریم IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    42 0
    خداعذابتون بده که معلولین بیچاره بی دفاع بی پناه مظلوم کتک میزنید واقعاً چطوری جواب خدارو میدید؟؟؟
    • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
      17 0
      متاسفانه یکی شودیدیم درخیلی ازمراکزی که بیماران ومعلولین نگه داری می شه بابیمارومعلول وهمراهان بدرفتاری می شه
    • وحید IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
      15 0
      سلام اگه من جای خانواده طرف باشم قانونی پوستش نو میکنم حیف که نیستم ولی انسان هستم نفرین میکنم اون شخصی که دستور داده کتک بزنن
  • ایرانی IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    33 1
    دست پیش گرفتی که پس نیفتی اقای رییس سازمان بجای استعفا و عذرخواهی از مردم ومعلولین داری سفسته بازی درمیاری تنها چیزی که میتونه برای مردم ومعلولین جای التیام داره جرعت داشته باشید برای یکبار حتی برای یکبار از اون میز لامصب کناره گیری کنید اون میز برای کسی بقا نداشته استعفا بدید
  • MY ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    31 0
    خدا اینها را لعنت کنه
  • نامی IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    31 0
    اگه پول کافی به خانواده هاشون بدین که خودشون پرستار بگیرن یا جور دیگه به بچه هاشون برسن بهتر نیست
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    32 1
    مگه اینا انسان نیستن ... این قدر با دیدن این فیلم بهم ریختم اینها رو باید تو دست پاهاشون ببندن بزار همون بچها با چوب بیفتن خوردشون کنن
  • مهدیه IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    30 0
    اشد مجازات بشن
    • وحید IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
      11 0
      الان من ۲ ماه هست فاکتور دادم بهزیستی فاکتور گم کرده بعد ۲ ماه تازه میگه که تازه پیدا کردیم فرستادیم ریس استان محل ما در جواب گفته که از خونه مدد جو بازدید شده منم زنگ زدم ۱۱۱ ارتباط مردم دولت گفتم دروغ میباشد بازدید نشده و خونه دوربین داره کسی نیامده فقط فکر جیب خودشونن حالا ما مردیم بمیریم
  • US ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    12 0
    آیا واقعا اینها مسلمانند به جلاد بیشتر شبیه اند