وزیر خارجه سابق قطر با انتقاد از وضعیت کنونی کشورهای عربی، گفت که اوضاع امروز این کشورها، دوران پس از حمله مغول را در ذهن تداعی می‌کند.

حمد بن جاسم آل ثانی

به گزارش همشهری آنلاین، «حمد بن جاسم آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه سابق قطر در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر) وضعیت کشورهای عربی را بسیار «بد» توصیف کرد.

طبق گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی»، وزیر خارجه سابق قطر گفت: «چه قدر امروز به دیروز شبیه است! حتی می‌توانم بگویم حال حاضر امروز جهان عرب بدتر از هشتصد سال پیش است».

حمد بن جاسم اضافه کرد: «امت عربی ما هم‌اکنون دوران بسیار سختی را سپری می‌کند که تلخی اوضاع بعد از هجوم مغول به بغداد و فروپاشی خلافت عباسی در قرن سیزدهم را به یاد می‌آورد».

وی همچنین بیان کرد: «ما مدام از عادی‌سازی روابط صحبت می‌کنیم و حتی روابطمان را [با تل‌آویو] عادی‌سازی می‌کنیم، بدون آنکه برای حفظ حقوق فلسطینیان به کسانی که از اسرائیل حمایت می‌کنند، متوسل شویم».

وزیر خارجه سابق قطر ادامه داد: «شما به یاد دارید زمانی که من کلمه «متوسل شدن» را گفتم و جنجال به پا شد. امروز حتی از همان متوسل شدن برای کمترین حقوق نیز عاجزیم. جهان عرب نابود می‌شود و ما تنها به کسانی که از ما محافظت می‌کنند، متوسل می‌شویم».

حمد بن جاسم افزود: «زبان حال ما می‌گوید آنچه می‌خواهید انجام دهید، فقط اجازه دهید در خوشی‌هایمان غوطه‌ور شویم و لذت ببریم. ای کاش پیروز بودیم و از این خوشی‌ها لذت می‌بردیم و از مقدسات، حقوق و داشته‌های این امت که دارد نابود می‌شود، محافظت می‌کردیم. چه تاریخ بدی است، تاریخی که امروز می‌نگاریم و چه تاریخ بدی است، تاریخی که جاعلان تاریخ به دروغ آن را خواهند نوشت».

کد خبر 778673
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha