وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدار های خود با مقامات ژاپنی، با نخست وزیر و نیز همتای ژاپنی خود و وزیر بهداشت و کار ژاپن به طور جداگانه دیدار و گفت گو کرد.

امیر عبداللهیان و نخست وزیر ژاپن

به گزارش همشهری آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در نخستین سفرش به ژاپن بعد از تصدی این سمت در توکیو حضور دارد، در ادامه رایزنی‌ها با مقامات ژاپن امروز (دوشنبه) ۱۶ مرداد ماه با ««فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی پیش از این نیز با «یوشیماسا هایاشی»، وزیر امور خارجه و «کاتسونوبو کاتو»، وزیر بهداشت، کار و رفاه اجتماعی ژاپن دیدار و در مورد آخرین وضعیت روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و تحولات بین‌المللی گفت‌وگو کرده بود.

۳ دیدار مهم امیرعبداللهیان در سرزمین آفتاب تابان | نشست های وزیر خارجه با نخست‌وزیر و ۲ وزیر ژاپن

امیرعبداللهیان صبح امروز (دوشنبه) ۱۶ مرداد ماه با «یوشیماسا هایاشی»، وزیر امور خارجه ژاپن دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نخستین سفرش به ژاپن بعد از تصدی این سمت به توکیو پایتخت این کشور سفر کرد.

تاکید امیرعبداللهیان بر ارتقای همکاری‌های ایران و ژاپن در بخش دارو و تجهیزات پزشکی

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان که به دعوت همتای ژاپنی خود در حال دیدار از این کشور می‌باشد امروز در گفتگو با کاتسونوبو کاتو، وزیر بهداشت، کار و رفاه اجتماعی ژاپن در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور به تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار روابط سیاسی دو کشور و احترام متقابل فرهنگی فی‌مابین را مهم ارزیابی و اهدای  واکسن از سوی دولت ژاپن در دوره شیوع کرونا را اقدامی ارزشمند دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان با غیر قانونی دانستن تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده، ضرورت ارتقای همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف، خصوصا ساز و کار مشارکت شرکت‌های ژاپنی در  بخش دارو و تجهیزات پزشکی را مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان در این دیدار همچنین پیشرفت های کشورمان در حوزه فن آوری‌های نوین خصوصا در حوزه پزشکی را تشریح کرد.

کاتسونوبو کاتو، وزیر بهداشت، کار و رفاه اجتماعی ژاپن نیز در این دیدار با اشاره به حضور وزیر امور خارجه کشورمان در سالروز ۷۸ امین سالگرد بمباران هیروشیما و ناکازاکی، بر ضدیت مردم ژاپن با سلاح‌های کشتار جمعی تاکید کرد.

وی اهمیت همکاری بین کشورها خصوصا در حوزه‌های پزشکی را مورد تاکید قرار داد و  از پیشرفت‌های کشورمان در زمینه فن آوری‌های نوین پزشکی ابراز خرسندی کرد.

کاتسونوبو کاتو اظهار امیدواری کرد با توجه به روابط دیرینه و تاریخی دو کشور، همکاری‌های فی‌مابین از ارتقای شایسته برخوردار شود.

موضوعات مرتبط با نیروی کار ایرانی و همکاری‌ها در حوزه‌های کنسولی از دیگر موضوعات مورد گفتگو در این دیدار بود.

کد خبر 778657

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha