سخنگوی شهرداری تهران از بررسی ابعاد مختلف حادثه پله برقی جنوب شهر تهران توسط کارگروه ویژه خبر داد.

عبدالمطهر محمدخانی

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالمطهر محمدخانی در حاشیه یکصد و شصت و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرتهران در جمع خبرنگاران در خصوص حادثه پله برقی جنوب تهران که منجر به آسیب دست یک کودک شد، گفت: مسئولیت کار پله برقی‌ها با سازمان زیباسازی است و طبق روال عادی در هنگام بروز حوادث اولین اطلاعیه را روابط عمومی این سازمان منتشر می‌کند. این اطلاعیه چند ساعت پس از حادثه منتشر شد.

او افزود: بر اساس بررسی اولیه سازمان زیباسازی اطلاعیه خود را بر اساس مشاهدات اولیه همکارانش در مجموعه در خصوص حادثه رخ داده مطرح کرده و قطعا بررسی‌های بعدی، ابعاد مختلف حادثه و جزئیات را مشخص خواهد کرد. در شهرداری تهران کمیته HSE نهاد مشخصی است و یک کارگروه نیز برای بررسی این حادثه تشکیل شد و این موضوع پیگیری می‌شود.

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به این موضوع که در نهایت نظریه تخصصی ارائه خواهد شد، ادامه داد: شهرداری باید صبر کند ابعاد مختلف موضوع مورد بررسی قرار بگیرد تا در نهایت اطلاعات کاملی را ارائه کند.

محمدخانی در خصوص استفاده از کلمه اتباع در اطلاعیه سازمان زیباسازی گفت: یک سوتفاهم بزرگ ایجاد شده که با جهت دهی چند کانال خبری موضوع اشاره به اتباع در این اطلاعیه مطرح شده، اما این اشاره به معنای این نیست که بخواهیم موضوع را تخفیف دهیم یا توجیه کنیم. همه انسان‌های شهر برای ما عزیز هستند و در بحران‌هایی همچون کرونا شهرداری امکان ویژه‌ای را برای اتباع حتی اتباع غیر قانونی و فاقد مدرک ایجاد کرد. گروه‌ها اتباع را در محل اقامتشان پیدا می‌کردند تا تزریق سه دز واکسن برای آنها که فرآیند پیچیده‌ای بود انجام شود و همچنین یکی از برنامه‌های ما برای سال جاری تأسیس خانه کابل است که سرویس ویژه‌ای به اتباع ارائه می‌کند. بنابراین استفاده از کلمه اتباع در این اطلاعیه تنها با هدف اطلاع رسانی بوده است.

او در خصوص وضعیت سلامت دختر ۹ ساله‌ای که در این حادثه آسیب دیده، گفت: پزشکان باید در خصوص موضوعات پزشکی این کودک اظهار نظر کنند.معاون خدمات شهری و ریاست زیباسازی روز گذشته در بیمارستان از این کودک عیادت کردند و با خانواده او صحبت کردند.

به گفته سخنگوی شهرداری تهران، حداقل وظیفه شهرداری تهران در این حادثه تلخ این است که هر آنچه در توان دارد برای درمان این کودک مورد استفاده قرار دهد، در این راستا منتی هم نیست و نیاز به اعلام هم وجود ندارد.

کد خبر 778269
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    7 0
    اتفاقا بخش عظیمی از بودجه کشور در بخشهای مختلف داره صرف همین اتباع قدرنشناس ... میشه که امنیت جانی و شغلی و بهداشتی ملتمان و همینطور در سیستان متاسفانه حیات آب را نشانه و حیثیت سیاسی حکومتتون را با فضای مجازی در مسئله تنش آبی اخیر نشانه رفتند