مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با بیان اینکه امکان عرضه ۳ محصول لیموترش، گوجه فرنگی و پیاز به قیمت مصوب در میادین ۳۰۰گانه پایتخت فراهم شده است، گفت: در میدان مرکزی میوه و تره بار شهر تهران نیز در فضایی با رعایت تمام نکات بهداشتی آبگیری لیمو ترش انجام می‌شود.

ليمو

به گزارش همشهری آنلاین، ایوب فصاحت با بیان اینکه امکان عرضه ۳ محصول لیموترش، گوجه فرنگی و پیاز به قیمت مصوب در میادین ۳۰۰ گانه شهر تهران فراهم شده است، گفت: با توجه به مشکل مقطعی که در عرضه و تقاضای ۳ محصول مهم مورد استفاده مردم تهران یعنی پیاز، گوجه فرنگی و لیموترش به وجود آمد، تصمیم گرفته شد تا در عرضه مستقیم این محصولات برنامه خاصی داشته باشیم و جایگاه هایی را برای عرضه مستقیم این محصولات در نظر بگیریم.

چکیده صحبت‌های فصاحت را در زیر می‌خوانید: 

*عرضه مستقیم این محصولات توسط کشاورزان، اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و تعاونی‌های بخش تولید انجام می‌شود. همچنین امکانی فراهم شده است تا دست‌فروشی و عرضه عمده این محصولات را نیز در اطراف میادین مد نظر قرار دهیم تا اگر افرادی که امکانات حمل و نقلی دارند، محصولات را از زمین کشاورزی به صورت مستقیم به اطراف میادین ۳۰۰گانه شهر تهران منتقل کنند.

*داخل میادین نیز امکانات عرضه این محصولات فراهم شده است و در کنار آن نیز امکان عرضه خارج از میادین نیز با هماهنگی شرکت شهربان و حریم بان شهر تهران فراهم شده است.

*در صورت استقبال شهروندان حتی این امکان وجود دارد تا وانت بارهایی که در سطح شهر تهران اقدام به فروش ۳ محصول لیمو ترش، گوجه فرنگی و پیاز می کنند را در محدوده‌هایی که مشخص می‌شود، جانمایی کرده تا این محصولات را برای فروش در نزدیکی میادین عرضه کنند. 

* چون لیمو ترش در مقایسه با دو محصول دیگر تفاوت‌هایی دارد و شهروندان اقدام به آب گیری این محصول در محل و یا خرید آبلیمو تازه می‌کنند؛ در نتیجه تمام امکانات در نظر گرفته شده است.

*در میدان مرکزی میوه و تره بار شهر تهران نیز در فضایی با رعایت تمام نکات بهداشتی آبگیری لیمو ترش انجام و آب لیموهای تازه به ۶۰ میدان میوه و تره بار جهت استفاده شهروندان منتقل می‌شود.

*طبق برآوردهای اولیه حدود ۵۰ تن لیمو ترش در گام نخست در میادین ۳۰۰ گانه شهر تهران عرضه می شود و در صورت استقبال مردم این رقم به عرضه ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن لیمو ترش در روز می‌رسد.

*در حال حاضر مصرف روزانه گوجه فرنگی و پیاز در شهر تهران هر کدام بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن در روز است که در مجموع بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن این دو محصول عرضه می شود.

* اگر افرادی که توان خرید محصول را به طور مستقیم از کشاورز و کانون های تولید این محصولات داشته و به تهران منتقل کنند؛ می توانند با مراجعه به دفتر مرکزی میادین میوه و تره بار شهر تهران و یا هریک از میادین ۳۰۰ گانه پایتخت بلافاصله مکانی داخل میادین و یا خارج از آن جهت فروش در اختیار داشته باشند.

*قیمت تمام شده دو محصول گوجه فرنگی و پیاز امروز توافق می‌شود. اما اکنون لیموترش با قیمت هر کیلو ۱۷ هزار تومان عرضه می‌شود. در حال حاضر لیموترش ۶ هزار تومان پایین تر از قیمت فعلی سازمان میادین به شهروندان عرضه می‌شود. فروش لیمو ترش بالای نرخ ۱۷ هزار تومان تخلف است.

کد خبر 778070
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha