دادگاهی در پاکستان، عمران خان نخست‌وزیر سابق این کشور را در پرونده «سوء استفاده از هدایای دولتی» به سه سال حبس و ممنوعیت فعالیت سیاسی به مدت پنج سال محکوم کرد.

عمران خان

به گزارش  همشهری آنلاین، رسانه‌های پاکستانی خبر دادند که دادگاهی در این کشور، عمران خان نخست‌وزیر سابق را به سه سال زندان و ممنوعیت پنج ساله از فعالیت سیاسی محکوم کرد.

در شرایطی که تنش‌ها در پاکستان بین عمران خان نخست‌وزیر سابق با ارتش و دولت کنونی پاکستان ادامه دارد، دادگاهی در این کشور او را به ۳سال زندان محکوم کرد و همچنین وی را برای مدت ۵سال از فعالیت سیاسی منع کرد.

طبق گزارش رسانه‌های محلی در پاکستان، دادگاه عمران خان رئیس حزب اپوزیسیون تحریک انصاف پاکستان (PTI) را در پرونده «توشاخانا» محکوم و او را به سه سال زندان محکوم کرد.

طبق این پرونده، عمران خان متهم شده در زمان نخست وزیری از هدایای داده شده به او برای مصارف شخصی خود سوءاستفاده کرده است؛ اتهامی که عمران خان آن را رد کرده اما «همایون دلاور» قاضی این پرونده وی را مجرم شناخت و  به سه سال زندان و جریمه ۱۰۰۰۰۰ روپیه محکوم کرد و حکم بازداشت عمران خان را صادر کرد.

خبرگزاری رویترز به دنبال انتشار خبر محکومیت سه ساله عمران خانه به زندان گزارش داد که نیروهای امنیتی این کشور نخست‌وزیر سابق را در شهر لاهور بازداشت کردند.

طی ماه‌های اخیر تنش‌ها در پاکستان میان عمران خان و هوادارانش با ارتش و دولت پاکستان شدت گرفته بود. عمران خان بارها ارتش و دولت را به تلاش برای حذف او از عرصه سیاست متهم کرده و مدعی شده که آنها از طریق توسل به دادگاه و اتهام‌های بی اساس سعی دارند که او را کنار بزنند.

مقام‌های دولت و ارتش پاکستان اما ضمن رد اتهام‌زنی‌های عمران خان، او و هدارانش را به دلیل حملات به دفاتر دولتی و نظامی مقصر خوانده و خواستار محاکمه او شده بودند.

چندی قبل بود که «رنا ثناءالله» وزیر کشور پاکستان طی اظهاراتی در اسلام آباد اعلام کرده بود، پرونده قضایی جدیدی علیه عمران خان نخست وزیر سابق این کشور به اتهام افشای اسرار رسمی گشوده شده است.

بنا بر گزارش رسانه‌ها، منشا این پرونده یک نامه دیپلماتیک تبادل شده بین واشنگتن و اسلام آباد است که عمران خان با نشان دادن آن ادعا کرده بود که سند دسیسه چینی آمریکا برای سرنگون کردن دولتش است.

عمران خان از زمانی که آوریل سال گذشته (۲۰۲۲) در یک رأی‌گیری پارلمانی از قدرت کنار گذاشته شد درگیر کشمکش‌ با ارتش و دولت «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان بوده است. عمران خان می‌گوید این رأی‌گیری با دسیسه‌چینی آمریکا توسط ژنرال‌های ارشد ارتش پاکستان سازمان‌دهی شد. ارتش اما این موضوع را تکذیب می‌کند.

کد خبر 778029
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha