جمعه ۷ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: علی دایی سرمربی تیم ملی گفت عربستان چاره‌‌ای جز شکست در ورزشگاه آزادی ندارد

به گزاش ایرنا دایی گفت: اگر به مانند نیمه دوم دیدار با کویت بازی کنیم، بدون شک تیم ملی عربستان چاره‌ای جز شکست در تهران نخواهد داشت.
دایی که خود چندین بار به عربستان گل زده است، می گوید: تیم ایران به واقع برتر از عربستان است و بازیکنان ما انگیزه بالایی برای موفقیت دارند چرا که به خوبی می‌دانند برای صعود به جام جهانی تا چه حد نیازمند پیروزی در این بازی هستیم.

دایی درباره پسیرو هم گفت: از تفکرات این مربی شناخت زیادی ندارم، ما بیشتر با نوع کار و سیستم تیم عربستان در زمان سرمربی قبلی این تیم یعنی "ناصر الجوهر" آشنا هستیم. به هر صورت توجه زیادی به این مساله نداشته و آن قدر پتانسیل و قدرت تیم ایران را بالا می‌دانیم که معتقدیم عربستان با هر مربی که می‌خواهد بیاید، اما با دست خالی تهران را ترک خواهد کرد." [بازی با ایران سرنوشت عربستان را رقم خواهد زد]

ایران تیم چهارم جدول گروه دوم انتخابی جام جهانی 2010 در پنجمین بازی خود فردا (شنبه 8 فروردین) در ورزشگاه آزادی میزبان عربستان است که اکنون با چهار امتیاز تیم چهارم جدول است و فقط با گرفتن امتیاز می تواند امیدش را زنده نگه دارد. به گزارش روز جمعه کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم ملی ایران که کریم باقری و علی کریمی دو نام بزرگ را در جمع خود ندارد این بار برای بالا بردن تجربه تیم، مهدی مهدوی‌کیا را با بازوبند کاپیتانی در زمین خواهد داشت.

دایی هفته گذشته در بازی تدارکاتی با کویت که با پیروزی یک بر صفر به پایان رسید، بازیکنان متفاوتی را آزمایش کرد و حالا با آمدن جواد نکونام و مسعود شجاعی، تمام بازیکنان تیمش را در اختیار دارد.

نکونام گلزن بازی رفت در تساوی یک بر یک در ریاض با زدن گل پیروزی بخش اوساسونا برابر اسپانیول، اسپانیا را به مقصد ایران ترک کرد و در نبود باقری، مهره ای کلیدی برای تیم ملی کشورش به شمار می رود.

ایران که چهار بار برابر عربستان پیروز بوده هرگز در خانه مقابل حریف اصلی خود در منطقه شکست نخورده است. عربستانی هم با سه برد حریف همیشه خطرناکی برای ایران بوده‌اند. " پسران صحرا " اینک در رده چهارم گروه دوم و پایین تر از ایران شش امتیازی هستند. کره جنوبی با هشت امتیاز تیم اول گروه است و کره شمالی در جای دوم قرار دارد.
عربستان برای پنجمین صعود متوالی به جام جهانی در تلاش است و برای پرهیز از کشیده شدن کار به مرحله حدفی (پلی آف)، به برد در تهران نیاز شدیدی دارد.

کد خبر 77771

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز