وزیر کشور با بیان این‌که دشمنان انسانیت و معنویت و حقوق بشر اخبار پیاده‌روی اربعین را سانسور می‌کنند، گفت: در سال جاری آمادگی داریم که همه ظرفیت‌ها را برای برگزاری پیاده‌روی اربعین به‌کار بگیریم.

احمد وحیدی

به گزارش همشهری آنلاین، احمد وحیدی امروز در سومین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین در مرکز همایش‌های رازی اظهار کرد: اگرچه دشمنان انسانیت و معنویت و حقوق بشر اخبار پیاده‌روی اربعین را سانسور می‌کنند اما پیاده‌روی اربعین بزرگترین حرکت معنوی انسانی است که هر ساله برگزار می‌شود و شاهد صدور پیام اربعین به همه کشورهای جهان هستیم.

وی ادامه داد: آنچه که در سوئد در مورد اهانت به قرآن کریم رخ داد، کوچک‌ترین تردیدی در عظم بزرگ ملت‌های اسلامی و حتی غیراسلامی برای شرکت در اربعین ایجاد نمی‌کند. در حرکت عظیم اربعین، نه تنها شیعیان و اهل سنت که حتی افرادی از سایر مذاهب هم شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال جاری آمادگی داریم که همه ظرفیت‌ها را برای برگزاری پیاده‌روی اربعین به‌کار بگیریم، افزود: اخیراً به همراه وزیر کشور عراق از مرزهای خسروی، مهران چذابه و شلمچه بازدید کردیم و در هر مرز مشترک با کشور عراق جلساتی برگزار و تصمیمات لازم برای تسهیل رفت و آمد زائران اتخاذ شد.

وی گفت: در تلاش هستیم تمام مشکلات موجود در مرزها را برای عبور و مرور زائران برطرف کنیم اما جمعیت زیاد و گرمای هوا دو مشکل طبیعی هستند که محدودیت‌های خاص خودشان را ایجاد می‌کنند.

وحیدی با بیان اینکه باید در مرزها بتوانیم دروازه‌های ورودی را توسعه دهیم، تصریح کرد: برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مرزها توافقاتی با هلال احمر و سازمان اورژانس کشور انجام شده تا زائران کمترین مشکل را در زمینه سلامتی داشته باشند همچنین برای توسعه حمل و نقل در داخل عراق توافقاتی با این کشور حاصل شده است.

وزیر کشور همچنین با اشاره به گرمای هوا گفت: در صورتی که وزارت بهداشت تشخیص بدهد که گرمای هوا سلامت مردم را به خطر می‌اندازد ممکن است باز هم تعطیلی رخ بدهد اما امیدواریم نیازی به تعطیلی کشور وجود نداشته باشد.

کد خبر 777631
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha