تورم بالا در آمریکا باعث کاهش بودجه خرید گیمرها نسبت به گذشته شده و در نتیجه کمپانی‌های سازنده بازی‌های ویدئویی با افت درآمد مواجه شده‌اند.

الکترونیک آرتز

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، شرکت «الکترونیک آرتز» ناشر بازی‌های ویدیویی اعلام کرد که رزرو خالص مالی سه ماهه مالی به دلیل رقابت بالا و کاهش توانایی مالی گیمرها، کمتر از حد پیش بینی‌ها بوده و برآوردهای سه ماهه اول را از دست داده است، این وضعیت زنگ خطر را برای «اکترونیک آرتز» به صدا در آورده به همین دلیل این کمپانی سهام خود را سه درصد کاهش داده است.

شرکت «سیرکانا» که تحقیقاتی در زمینه بازار بازی‌های ویدئویی انجام داده، در گزارشی اعلام کرده که ناشران قدیمی بازی‌های ویدیویی مانند «اکترونیک آرتز» نه تنها با کاهش هزینه‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، بلکه برای کسب رتبه‌های برتر با شرکت‌هایی مانند «وارنر بروز دیسکاوری» نیز در حال رقابت هستند که بازی «میراث هاگوارتز» مبتنی بر «هری پاتر» را تولید کرده که یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های امسال تا ماه مه بود.

تورم بالا گیمرها را مجبور کرده تا در انتخاب عناوین بازی‌هاسختگیرانه رفتار کنند و بسیاری به دلیل نداشتن بودجه زیاد فقط فرنچایزهای مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

الکترونیک آرتز در همین زمینه اعلام کرد: «جنگ ستارگان جدی: بازمانده»، آخرین بازی ویدیویی مبتنی بر فرنچایز داستانی «جنگ ستارگان» که در ماه آوریل عرضه شد، به خوبی عمل کرد، در حالی که بازی تیراندازی چند نفره «افسانه‌های اپکس» فروش کمتری داشت. استوارت کانفیلد، مدیر مالی مالی «الکترونیک آرتز»، گفت: «در این سه ماهه، رزرو خالص مالی کمپانی کمتر از حد انتظار بود، که عمدتا ناشی از عملکرد ضعیف فصل ۱۷ «افسانه‌های اپکس» بود.

طبق داده‌های «رفنیتیو»، «الکترونیک آرتز» رزرو خالص را  برای سه ماهه منتهی به ۳۰ سپتامبر ۱.۷۰ تا ۱.۸۰ میلیارد دلار پیش‌بینی کرده بود که کمتر از برآورد ۱.۸۱ میلیارد دلاری تحلیلگران است. در سه ماهه اول، این شرکت ۱.۵۸ میلیارد دلار رزرو خالص داشت، در حالی که «رفینیتیو» ۱.۵۹ میلیارد دلار تخمین زده بود. براساس این آمار، «الکترونیک آرتز» به ازای هر سهم ۹۶ سنت درآمد کسب کرده و انتظارات ۱.۰۲ دلاری را از دست داده است.

افت درآمد سازندگان بازی‌های ویدئویی در آمریکا | تورم توانایی مالی گیمرها را کاهش داده است


این شرکت که پیش‌بینی رزرو مالی ۲۰۲۴ خود را دست نخورده نگه داشته است، انتظار دارد در سپتامبر «EA Sports FC»، فرانچایز جدید فوتبال «الکترونیک آرتز» که در سال گذشته همکاری خود با فیفا را پایان داده بود، کار خود را آغاز کند که این می‌تواند نوید بخش سال مالی بهتری برای «الکترونیک آرتز» باشد.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 777624

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha