فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از شناسایی ۲ باند خبر داد که یکی با مجروح کردن حیوانات و دیگری با غذا دادن به آنها از مردم درخواست کمک و کلاهبرداری می‌کردند.

سگ مجروح - سگ زخمی - حیوان آزاری

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور اظهار داشت: متأسفانه برخی افراد از دوستداران محیط زیست کلاهبرداری کرده و با موضوع محیط زیست کاسبی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه مردم امروزه در برابر محیط زیست احساس مسئولیت می‌کنند، گفت: البته مردم باید مراقب باشند از این طریق از آنها سو استفاده نشود. در استان تهران باندی شناسایی شد که ۴ نفر حیات وحش را جمع آوری و در مکانی آنها را مجروح می‌کردند و پس از عکس و فیلم برداری از حیوانات مصدوم و مجروح درخواست کمک برای درمان حیوانات می‌کردند و مردم هم با احساس پاک نسبت به محیط زیست کمک می‌کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور خاطرنشان کرد: همچنین در پارک پردیسان ۲ خانم شناسایی شدند که غذا برای گربه و سگ‌های بلاصاحب می‌آورند و هزینه تغذیه این حیوانات را از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام جمع‌آوری می‌کردند. البته هزینه جمع آوری شده بیش از ۲۰ برابر آنچه بود که هزینه می‌شد و حتی ایرانیان خارج از کشور برای آنها پول واریز می‌کردند.

سرهنگ محبت‌خانی گفت: احساس پاک مردم قابل ستایش است ولی توصیه می‌شود شهروندان کمک‌های خود را از طریق محیط زیست های استان‌ها انجام دهند.

کد خبر 777224
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha