سرپرست دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اهمیت مسئولیت اجتماعی در حفظ محیط زیست گفت:۴۰۶ دشت کشور درگیر فرونشست و ۲۳ استان گرفتار گرد و غبار است

فرونشست زمین

به گزارش همشهری آنلاین، پدرام جدی سرپرست دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست در نشست نقش سازمان حفاظت محیط‌زیست در جاری‌سازی مسئولیت اجتماعی اظهار داشت: وضعیت اکوسیستمی کشور شکننده است و این موضوع نشانه‌های زیادی دارد.

وی افزود: ۴۰۶ دشت کشور درگیر فرونشست، ۲۳ استان درگیر گرد و غبار است و کاهش سطح پوشش گیاهی، آلودگی هوا و … نشان می‌دهد سازگار نوین و جدید باید مد نظر باشد.

جدی با بیان اینکه تغییرات اقلیمی به این شرایط شکننده اکوسیستم سرعت داده است، گفت: در اسناد بالادستی مسئولیت اجتماعی نیز بسیار مورد توجه است.

سرپرست دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: خانه‌های محیط زیست به ۲۱۵۰ مورد رسیده و حتی در روستا راه اندازی شده و تلاش شده آحاد مردم در این بستر حضور یابند. سازمان‌های مردم نهاد برخاسته از گروه‌های مردمی‌اند و حتی بهتر در افزایش رفتار دوستدار محیط زیست عمل می‌کنند.

وی بیان داشت: ردپای صنایع بر محیط زیست انکار ناپذیر است و باید همه مسئولیت اجتماعی را وظیفه خود بدانند. باید شرایط و سازکار لازم اندیشیده شود. برخی برندها هم در این زمینه در جهان به موضوع حفاظت از محیط زیست پرداخته‌اند و حتی جزو تبلیغاتشان صنایع دوستدار محیط زیست است.

جدی گفت: مسئولیت اجتماعی کلید صیانت پایدار محیط زیست است و سازمان به تنهایی نمی‌تواند صیانت کند و این مسأله وظیفه عمومی محسوب می‌شود.

کد خبر 777029
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha