پنجشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱
۰ نفر

کره شمالی تصاویری از پهپادهای جدیدش را در جریان بازدید وزیر دفاع روسیه از نمایشگاه تسلیحات در پیونگ‌یانگ به نمایش گذاشت.

پهپادهای مرموز کره شمالی

به گزارش همشهری آنلاین، در تصاویری که رسانه دولتی کره شمالی در جریان بازدید رهبر این کشور به همراه وزیر دفاع روسیه از نمایشگاه تسلیحات در پیونگ‌یانگ منتشر کرده، پهپادهای جدید کره شمالی دیده می‌شود. 

به نوشته خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، یک خبرگزاری کره جنوبی در اشاره به تصاویر منتشر شده، ادعا کرده به نظر می‌رسد این پهپادها «از پهپاد آمریکایی ام‌کیو-۹ ریپر و پهپاد نظارتی و تهاجمی آرکیو-۴ گلوبال هاوک» الگوبرداری شده است. 

اولین تصاویر پهپادهای مرموز کره شمالی

این خبرگزاری کره جنوبی ادعا کرده کره شمالی حتی پروازهای آزمایشی این دو مدل را انجام داده و افزوده اگر نسخه کره شمالی آرکیو-۴ و گلوبال هاوک سئول همزمان بر فراز شبه‌جزیره کره پرواز کنند، آنقدر شبیه هستند که در تعیین نوعشان اشتباه شود. 

تصاویر به همراه فیلمی از این پهپادها در نمایشگاه تسلیحات ۲۰۲۳ در پیونگ‌یانگ به نمایش گذاشته شده که شویگو و کیم را در حین بازدید در جریان سفر سه‌روزه وزیر دفاع روسیه به کره شمالی نشان می‌دهد. 

اولین تصاویر پهپادهای مرموز کره شمالی

وزارت دفاع روسیه پیش‌تر اعلام کرده بود شویگو از ۲۵ تا ۲۷ ژوئیه (سوم تا پنجم مرداد) در راس هیاتی نظامی برای شرکت در مراسم جشن به مناسبت سالگرد «پیروزی مردم کره» در جنگ ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ کره، به این کشور سفر می‌کند. 

این وزارتخانه افزود سفر شویگو به تقویت روابط نظامی بین مسکو و پیونگ‌یانگ کمک می‌کند و همچنین گامی مهم در همکاری بین دو کشور خواهد بود. 

کد خبر 776373

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha