فراری « P ۴۱۲ برلینتا» یک خودروی مسابقه‌ای نمادین است که در دهه ۱۹۶۰ خاطراتی به یادماندنی و پاک نشدنی در دنیای اتومبیل‌رانی بر جای گذاشت.

فراری

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از موتور ۱، مارک وب در گزارشی درباره این خودروی افسانه‌ای نوشته است: این خودرو که در سال ۱۹۶۷ معرفی شد، به طور ویژه  برای مسابقات استقامت طراحی شد و دارای بدنه‌ ای براق و آیرودینامیک ساخته شده توسط «پینینفارینا» (Pininfarina) بود. این خودرو در زیر کاپوت، ۴۱۲P  به یک موتور قدرتمند V۱۲ مجهز شده که قادر به تولید اسب بخار چشمگیر و عملکرد مهیج در پیست بود.

ببینید | یادی از قهرمان افسانه‌ای مسابقات بزرگ | فراری ۱۹۶۷، خودرویی برای تمام فصول

فراری«  ۴۱۲P برلینتا» در مسابقات قهرمانی جهانی FIA شرکت کرد. این خودروی ویژه مسابقات در سال ۱۹۶۷ تولید شد و توسط تیم «سرهنگ رونی هور» خریداری شد. این خودرو با رنگ قرمز مسابقه‌ای ایتالیایی با دماغه‌ای به رنگ آبی کمبریج، یکی از دو خودروی خصوصی ۴۱۲P  بود که در آن سال برای آن کمپین تبلیغاتی انجام گرفت. این خودرو که توسط ریچارد آتوود و لوسین بیانکی هدایت می شد، در مجموع در مسابقاتی که در مسیر ۱۰۰۰ کیلومتر «اسپای بلژیک» انجام شد به مقام سوم رسید و به فراری کمک کرد تا عنوان خود را در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۱۹۶۷ حفظ کند.

ببینید | یادی از قهرمان افسانه‌ای مسابقات بزرگ | فراری ۱۹۶۷، خودرویی برای تمام فصول


 این خودرو به شماره شاسی ۰۸۵۴ همچنین قبل از آنکه توسط «دیوید پایپر»  راننده بریتانیایی مسابقات فرمول ۱ خریداری شود، در «مسابقات ۲۴ ساعته له مان» ۱۹۶۷ و مسابقه ۶ ساعته «برندز هاچ» در بریتانیا شرکت کرد. پایپر از آن برای رقابت در مسابقات ۱۰۰۰ کیلومتری پاریس ، ۹ ساعته کیالامی و ۳ ساعته کیپ تاون استفاده کرد. این خودرو همچنین تحت مالکیت پایپر، در طول سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۶۹ در اروپا و آفریقای جنوبی مسابقه داد و در مسابقات ۲۰۰ کیلومتری نورنبرگ ۱۹۶۸، سولیتودرنن در هاکنهایم و جایزه بزرگ (گراند پری) سوئد پیروز شد.

ببینید | یادی از قهرمان افسانه‌ای مسابقات بزرگ | فراری ۱۹۶۷، خودرویی برای تمام فصول


در سال ۱۹۶۹، این خودرو توسط کریس کورد، نوه E. L. Cord، که شرکت خودروسازی Cord را تأسیس کرد، خریداری شد. بعدا دست به دست شد و از مجموعه‌های لرد آنتونی بامفورد، سر پل وستی، جان مک‌کاو و بروس مک‌کاو گذشت تا به دست مالک فعلی آن برسد.

سپس تحت یک بازسازی پرزحمت نه ساله قرار گرفت که شامل بازسازی بدنه اصلی و رنگ‌بندی مسابقه‌ای از روزهای خاطره انگیز  آن با تیم «سرهنگ رونی هور» بود.

ببینید | یادی از قهرمان افسانه‌ای مسابقات بزرگ | فراری ۱۹۶۷، خودرویی برای تمام فصول

فراری ۴۱۲P اساسا نسخه ماشین مسابقه‌ای  ۳۳۰ پی ۳ بود که  برای مشتری شخصی ساخته بود و در فیلم «فورد علیه فراری» به طور برجسته ظاهر شد. خودروهای P، خود جانشین «فراری ۲۵۰ ال ام» بودند که برای رقابت در مسابقات استقامتی خودروهای اسپرت/GT ساخته شدند، از جمله خودروهایی که در حراج امسال RM Sotheby در مونتری به نمایش درآمد. این خودروی فراری به شماره شاسی ۰۸۵۴ یکی از دو خودروی اصلی ۴۱۲P است.

بیشتر بخوانید:


.

کد خبر 775698

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha