سازمان همکاری اسلامی فعالیت نماینده پادشاهی سوئد در این سازمان را به دلیل هتک حرمت قرآن کریم در استکهلم به حال تعلیق در آورد.

سازمان همکاری اسلامی

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان همکاری اسلامی روز یکشنبه تصمیم گرفت تا فعالیت نماینده ویژه سوئد در این سازمان را متوقف کند.

این تصمیم سازمان همکاری اسلامی در پی تکرار حادثه هتک حرمت قرآن کریم در سوئد اتخاذ شده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سازمان همکاری اسلامی طی بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرده، اعلام کرد: «دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی به دولت سوئد اعلام کرد که تصمیم گرفته تا فعالیت نماینده ویژه دولت پادشاهی سوئد در سازمان همکاری اسلامی را متوقف کند».

پنجشنبه پیش با مجوز دولت سوئد، «سالوان مومیکا» یک پناهجوی ۳۷ ساله عراقی که در سوئد زندگی می‌کرد در اهانت به قرآن کریم، این کتاب مقدس را لگدمال کرد و این در شرایطی صورت گرفت که چند هفته قبل نیز او صفحاتی از این کتاب مقدس را در مقابل یک مسجد در استکهلم سوزانده بود.

در ماه ژانویه پیش نیز «راسموس پالودان» رهبر یک حزب بسیار راست‌افراطی دانمارک در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم، نسخه‌ای از کتاب قرآن را سوزانده بود که همین اهانت موجب بروز خشم در سراسر جهان اسلام شده بود.

جمعه پیش (۲۱ جولای) اعضای گروه راست‌افراطی که خود را «میهن‌پرستان دانمارک» می‌نامند، در مقابل سفارت عراق در پایتخت دانمارک، در حالی که پلاکاردهایی ضد اسلامی در دست داشتند، علیه دین اسلام  شعار سر دادند. پرچم عراق و قرآن کریم را بر روی زمین انداخته و آن را لگدمال کردند و سپس آتش زدند و این اقدام خود را به صورت زنده در حساب کاربری خود در فیس‌بوک منتشر کردند. 

کد خبر 775489
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha