مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت: آتش‌سوزی در منطقه کانی میران مریوان با وجود تلاش‌های زیاد همچنان ادامه دارد.

آتش‌سوزی جنگلهای گچساران

به گزارش همشهری آنلاین، بهزاد شریفی‌پور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان با بیان این که آتش‌سوزی منطقه کانی میران سومین روز خود را پشت سر می‌گذارد، اظهار کرد: متاسفانه مساحت دقیقی از جنگل‌های سوخته به دلیل ادامه آتش‌سوزی در دست نیست و باید منتظر ماند که بعد از بررسی های فنی، آمار دقیقی به دست آید.

وی با اشاره به تداوم آتش‌سوزی‌ منطقه کانی میران، پیله، سلسی و سعدآباد برای سومین روز افزود: اطفای حریق در این مناطق همچنان ادامه دارد و در مناطق کلکه جان و دارسیران آتش سوزی مهار شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان تصریح کرد: نیروهای اطفاء حریق کل استان و اداره منابع طبیعی شهرستان های معین (سنندج،کامیاران،دیواندره،سروآباد) هلال احمر، آتش نشانی، دهیاری ها، تشکل های مردم نهاد و نیروهای مردمی و ادارات مربوطه و انجمن‌های محیط زیستی همراه با محیطبانان در امر مهار آتش جنگل‌های مریوان مشارکت داشته و در جدال با آتش‌سوزی هستند.

وی با اشاره به اینکه ۶ نفر در منطقه کانی میران بر اثر انفجار مین جامانده از دفاع مقدس در این حادثه مصدوم شدند، بیان کرد: مصدومان این حادثه شب گذشته به مراکز بیمارستانی در مریوان منتقل و بعد از درمان سرپایی ترخیص شدند.

شریفی پور، با اشاره به اینکه طی این ۳ روز چندین بارآتش سوزی مهارشده و دوباره شعله ور شده است تشریح کرد: دلایلی، از جمله صعب العبور بودن مسیر و پوشش گیاهی بسیار بالا کار را برای اطفاءحریق دشوار ساخته است.

وی اعلام کرد: از شب گذشته بالگرد جهت اطفای حریق هوایی وارد مریوان شده و از امروز ساعت ۶صبح شروع به اطفاء کرده است.

هیچ گونه کوتاهی‌ای از هیچ دستگاهی پذیرفتە نیست

اسماعیل احمدی فرماندار مریوان نیز در رابطه با این آتش سوزی گفت: تمام توان شهرستان برای اطفای حریق بسیج شده است. با دستور دکتر زارعی کوشا استاندار کردستان ۱۲ دستگاه دمنده به ظرفیت تجهیزات شهرستان افزوده خواهد شد.

وی افزود: همه دستگاه‌های مرتبط موظفند همکاری لازم را با منابع طبیعی به عنوان مدیر عملیات میدان و بخشداران تابعه به عنوان مدیر بحران بخش داشته باشند.

فرماندار مریوان خاطرنشان کرد: هیچ گونه کوتاهی و قصران در انجام وظایف در مقابلە با آتش سوزی از هیچ دستگاهی پذیرفتە نیست. هنوز گزارشی از وسعت آتش سوزی و خسارت های وارده به جنگل های این منطقه دریافت نشده است.

کد خبر 775063
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha