رئیس شورای اسلامی شهر تهران درخصوص لایحه باغات پایتخت به منظور تسهیل ساخت و ساز در کنار حفظ درختان توضیح داد.

مهدی چمران

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هنوز بررسی لایحه باغات تهران به اتمام نرسیده است، گفت: در راستای تدوین این لایحه، یک سری جلسات مشورتی با اساتید دانشگاه و حتی اعضای شورای شهر گذشته و کسانی که در شهر ساخت و ساز می‌کنند، برگزار خواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: ما در این جلسات، نظرات تمامی این افراد را دریافت خواهیم کرد و پس از مشورت و جمع‌بندی نهایی، لایحه جهت بررسی و تصویب به صحن علنی شورا خواهد آمد.

وی با اشاره به هدف تصویب این لایحه یادآور شد: ما در این لایحه به شدت به دنبال این هستیم که هم درخت حفظ شود و هم شرایط برای مردم به گونه‌ای باشد که منافعشان حفظ شود.

چمران از ادامه بررسی این لایحه در جلسات مشورتی خبر داد و افزود: هنوز زمان نهایی شدن این لایحه و بررسی آن در صحن شورا مشخص نیست.

بر اساس گزارش سایت شهر، رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیش از این نیز اعلام کرده بود: قطعاً این لایحه متفاوت با لوایح گذشته شورا و شهرداری در ارتباط با صیانت از باغات تهران خواهد بود.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در نشست خبری خود در ۲۰ خردادماه امسال نیز به هدف ارائه لایحه جدید صیانت از باغات اشاره کرده و گفته بود: باغات ما مسیری را طی کردند و به‌ واسطه منفعت‌طلبی به سمت خشک شدن رفتند. اگر راه را باز نکنیم کسانی هستند که از بیراهه بروند و کار را ناقص کنند. لایحه‌ای که به شورا رفته، برای حفظ و گسترش باغات است و مواردی دنبال می‌شود که بسیاری حاضر شوند زمین‌های بزرگ خود را به باغ اختصاص دهند و در ۳۰ درصد آن ساخت و ساز کنند.

پیش از این سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز در گفت و گویی اعلام کرده بود: اگر این لایحه‌ای که در حال آماده سازی است، به شورا ارائه، ایرادات برطرف و در نهایت در صحن شورا مصوب شود، مالکان ۷۰ تا ۸۰ درصد پلاک‌هایی که رأی باغ دارند، برای دریافت پروانه اقدام خواهند کرد.

کد خبر 774898
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha