سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: افتخار آفرینان تیم ملی پینگ پنگ بزرگسالان ایران وارد تهران شدند و در فرودگاه امام خمینی (ره) مورد استقبال مردم ورزش دوست و مسئولان فدراسیون پینگ پنگ قرار گرفتند

به گزارش واحد مرکزی خبر، تیم پینگ پنگ ایران که در مسابقات پوروتور (آزاد جهانی) هند شرکت کرده بود توانست در قسمت دو نفری با شکست تیم‌های دو نفری هند، مشترک هنگ کنگ و مالزی و سنگاپور برای نخستین بار در تاریخ 13 ساله تاریخ برگزاری این نوع رقابت‌ها موفق شد برای نخستین بار به مدال برنز و مقام سومی جهان دست یابد. [پینگ‌پنگ ایران به اولین مدال جهانی رسید

در بازیهای انفرادی هم مهران احدی در مرحله یک چهارم پایانی با درخشش خود بازیکن صاحب نام هندی، کمال را که دارنده عنوان نایب قهرمانی این بازیها در دوره گذشته بود را شکست دهد.

براساس این گزارش دست آورد کلی پینگ پنگ بازان ایران از رقابت‌های پوروتور (آزاد جهانی) که در شهر ایندوره هند انجام گرفت اخلاق پسند و احدی در مرحله نیمه پایانی بازی‌های دونفره با وجود بازی خوبی که بنمایش گذاشتند ولی با حساب 4 - 1 مسابقه را به تیم قدرتمند سنگاپور متشکل از گائو نینگ و یانگ زی که بترتیب در رده‌های 22 و 39 جهان قرار دارند واگذار کردند تا اولین مدال برنز ایران در مسابقات پوروتور‌های جهان که 13 سال از عمر برگزاری آن می‌گذرد را برای کشورمان به ارمغان بیاورند.

در مرحله یک چهارم پایانی بازیهای انفرادی هم که 4 بازیکن سنگاپوری - اخلاق پسند و احدی از ایران - یک بازیکن از هند و یک بازیکن از هنگ کنگ حضورداشتند پیروزی مطلق با سنگاپوری‌ها بود آنها در 4 مسابقه خود در این مرحله به برتری رسیدند تا مدال‌ها و جوایز نقدی را میان خود تقسیم کنند.

در این مرحله ابتدا اخلاق پسند بازیکن شایسته کشورمان مقابل گائو نینگ نفر 22 جهان قرار گرفت و موفق شد گیم نخست را نیز حریف قدرتمند خود شکست دهد ولی در 4 گیم بعدی در یک بازی نزدیک و با امتیازات 9 و 6 و 8 و 3 مغلوب حریف شد و از کسب مدال انفرادی بازماند.

مهران احدی نیز در این مرحله خوب ظاهر شد. او در مقابل لی کای سنگاپوری در حالیکه 2 -1 از حریف خود پیش افتاد و می‌رفت در بازی‌های انفرادی نیز حادثه ساز شود ولی در نهایت بازی را 4 - 2 به حریف خود واگذار کرد. در دو بازی دیگر این مرحله پیروزی از آن بازیکنان سنگاپور شد تا هر 4 بازیکن مرحله نیمه پایانی سنگاپور باشند. در این بازیها 1925 دلار نصیب بازیکنان ایران شد. احدی و اخلاق پسند هر کدام 825 دلار و بایرامپور 275 دلار از کمیته برگزاری بازیها جایزه گرفتند.

مسابقات پورروتور (آزادجهانی) پینگ پنگ هر دوسال یک بار برگزار می‌شود و در آن کشورهایی که قدرت حضور در بازی‌ها را دارند حضور می‌یابند، زیراکه هزینه شرکت در این نوع مسابقات به عهده خود کشورهای شرکت کننده است.

ضمن اینکه به علت جوایز کم اینگونه مسابقات بازیکنان و تیم‌های صاحب نام جهان در آن شرکت نمی‌کنند

کد خبر 77439

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز