همزمان با محرم ۱۴۴۵، نوحه و آواهای مذهبی در مدرسه تابستانی فرهنگ‌سرای فردوس طنین‌انداز خواهد شد.

مداحی

به گزارش همشهری آنلاین، دوره آموزشی «نوحه و آواهای مذهبی» همزمان با محرم و صفر ۱۴۴۵ طی ۱۲ جلسه، روزهای سه‌شنبه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در قالب مدرسه تابستانی تهران در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار خواهد شد.

کارشناس مسئول هنری فرهنگ‌سرای فردوس و مسئول برگزاری این دوره گفت: «هدف از برگزاری این دوره؛ ترویج مداحی اصیل با آموزش دستگاه‌های موسیقی و اشعار مذهبی، تربیت مداحان و نوحه‌خوانان اصیل‌خوان در سطح جامعه، آموزش نوحه‌های اصیل تمامی استان‌های ایران به هنرجویان، آموزش صداسازی فردی و بهداشت مراقبت از حنجره، آموزش نوحه‌های آوازهای دشتی و بیات اصفهان و دستگاه چهارگاه است.»

سید احمد رسولی در خصوص مدرس دوره توضیح داد: «این کارگاه به همت استاد متین رضوان پور، مداح و مدرّس و پژوهشگر موسیقی سنّتی و مذهبی اجرا خواهد شد. از رضوان پور، نویسندۀ کتاب‌های «نوحه‌خوانی در ایران» و «هر طرف آوای غم (نوحه‌خوانی در شوشتر)»، دو آلبوم صوتی و تصویری «نواحی اشک ۱ و ۲» به‌عنوان خواننده و پژوهشگر منتشر شده است.»

هنرجویان کارگاه آموزشی «نوحه و آواهای مذهبی»، ضمن دریافت آموزش‌های نظری و عملی، امکان حضور و خوانش در استودیو و اجرای زنده دریکی از برنامه‌های مذهبی فرهنگ‌سراها، همچنین حضور در محافل آموزشی مداحان اصیل و بنام ایرانی را خواهند یافت. در پایان دوره به شرکت‌کنندگان، گواهینامه معتبر اهدا خواهد شد.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این دوره می‌توانند به واحد آموزش فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از خیابان شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۴۴۰۸۱۰۲۸ تماس بگیرند.

کد خبر 774339

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha