سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: الوارو اوریبه رئیس جمهوری کلمبیا خواستار اتحاد کشور‌های آمریکای لاتین در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر شد.

الوارو اوریبه که در هندوراس به سر می برد، طی اظهاراتی گفت: قاچاق مواد مخدر امنیت کشور‌های آمریکای لاتین را تهدید می‌کند.

به نوشته روزنامه اونیورسال چاپ مکزیک، اوریبه با اشاره به اینکه مکزیک بیشترین اسیب را در قبال پدیده مخرب قاچاق مواد مخدر متحمل می‌شودخواستار کمک کشور‌های آمریکای لاتین به دولت فلیپه کالدرون شد: همگی باید امروز از مکزیک حمایت کنیم، ما و تمامی کشور‌های امریکای مرکزی، تنها چیزی که در این راستا می‌خواهیم کمک و همکاری در این زمینه است.

اوریبه تاکید کرد: تنها تضمین پیروزی در راه مبارزه علیه قاچاق مواد مخدر مشارکت برادرانه ما در این مبارزه است.

رئیس جمهوری کلمبیا با مورد خطاب قرار دادن کشور‌های آمریکای لاتین گفت: همه باید همکاری کنیم تروریسم قلب ندارد، تروریسم انتخاب نمی‌کند و از وفاداری عاری است. تروریست‌ها یک روز در کلمبیا آدم می‌کشند اما فردا یا پس فردا در فراسوی مرزهای کلمبیا مرتکب قتل می‌شوند. ما باید تروریسم را شکست دهیم.

اوریبه به کشور خود اشاره کرد و گفت: اگر چه در کلمبیا به پیشرفت‌هایی در زمینه قاچاق مواد مخدر دست یافته‌ایم، هنوز کارهای زیادی در این زمینه باید انجام دهیم.

اوریبه با اشاره تلویحی به گرو‌های چریکی راست گرا در کلمبیا، گفت: برای مبارزه علیه مواد مخدر به کمک آمریکا و جامعه بین‌الملل نیاز داریم. اگر قاچاقچیان در کلمبیا فعال نبودند. گروه‌های چریکی از مدت‌ها پیش نابود می‌شدند و از شبه نظامی گری دیگر در کلمبیا خبری نبود.

کد خبر 77420

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز