وزیر امور خارجه کشورمان و فرمانده ارتش پاکستان ، امروز در محل وزارت امور خارجه دیدار و در خصوص روابط دو کشور و موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی به گفتگو و تبادل نظر کردند.

دیدار سید عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان با وزیر خارجه

به گزارش همشهری آنلاین، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با قدردانی از نقش مثبت و سازنده فرمانده ارتش پاکستان در همکاری‌های امنیتی مرزها و مبارزه با تروریسم، بر ضرورت تبدیل مرزها به مرزهای دارای رونق اقتصادی و گسترش بازارچه های مرزی که موجب رفاه مرزنشینان و توسعه استان‌های مرزی می شود تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با تاکید بر فضای جدید حاکم بر منطقه، ابراز امیدواری کرد، دو کشور با بهره گیری از نگاه راهبردی به موضوعات جهان اسلام و مسائل پیرامونی و همچنین اشتراکات فرهنگی و مردمی بتوانند در زمینه تحکیم و تعمیق روابط فیمابین بیش از پیش گام بردارند.
 
 ژنرال سید عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان نیز در این دیدار با بیان اشتراکات دینی، فرهنگی و تاریخی، اظهار داشت: پاکستان از داشتن همسایه ای مانند ایران خشنود است و از گسترش روابط در همه زمینه ها استقبال می کند.

وی ضمن تاکید بر اهمیت توافقات بعمل آمده با مقامات کشورمان در این سفر، ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن این توافقات هرچه زودتر مردم دو کشور آثار این همکاری‌ها را مشاهده نمایند.

طرفین در این دیدار همچنین با تاکید بر روابط بسیار نزدیک دو کشور همسایه، در خصوص گسترش هرچه بیشتر روابط اقتصادی، مقابله با گروه های تروریستی، افزایش همکاری های مرزی، خط لوله گاز ایران و پاکستان و صادرات برق گفتگو و تبادل نظر کردند.

کد خبر 774085
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha