همسر مصطفی تاجزاده اخیرا ادعاهایی را در رابطه با وضعیت نامناسب بهداشتی در زندان اوین مطرح کرده است. 

زندان اوین

به گزارش همشهری آنلاین، همسر تاج زاده ادعا کرده است که محل نگهداری همسرش در زندان شرایط بهداشتی مناسبی ندارد و حشرات موذی از جمله ساس در زندان وجود دارد.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که خدمات بهداشتی گسترده‌ای به زندانیان ارائه می‌شود و نظارت ویژه‌ای در این خصوص انجام می‌گیرد.

در زمان پذیرش، تمام زندانیان جدید الورود بسته‌های بهداشتی شامل حوله، مسواک، خمیر دندان، صابون، شامپو و دمپایی دریافت می‌کنند. همچنین سر و صورت زندانیان برای جلوگیری از ورود آلودگی به زندان در حد متعارف کوتاه می‌شود و تمامی البسه مربوط به مددجویان شستشو و در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

همچنین دو عدد پتوی شسته شده و کاملاً بهداشتی در اختیار هر مددجو قرار داده می‌شود.

در تمام بندهای اندرزگاه به صورت ۲۴ ساعته آب گرم جهت استحمام و شستشوی البسه و ملزومات در اختیار مددجویان قرار دارد.

اقلام بهداشتی عمومی شامل مواد ضد عفونی، پودر لباسشوئی و سایر مواد شوینده به صورت مداوم در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد و نظافت عمومی به صورت مستمر انجام می‌شود.

براساس این گزارش، به منظور جلوگیری از گسترش حشترات موذی در زندان توسط واحد بهداشت محیط تمامی سالن‌ها و اتاق‌ها به صورت دوره‌ای سم پاشی و ضد عفونی می‌شود و از سوی کادر بهداشت و درمان بازداشتگاه آموزش‌های بهداشتی لازم و متناسب با محیط به صورت مرتب به مددجویان ارائه می‌گردد.

براساس پیگیری‌های انجام شده کارشناس بهداشت و محیط در تاریخ ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲ از محل نگهداری تاج‌زاده بازدید به عمل آورده که طی این بازدید هیچ گونه آلودگی مشاهده نشده است. همچنین تاج زاده نیز تایید کرده است که محل استراحت وی عاری از آلودگی به حشرات است، اما علی رغم عدم وجود آلودگی اقدامات لازم از جمله سم پاشی دوره‌ای و آموزش‌های لازم در جهت پیشگیری از آلودگی و حشرات موذی انجام شده است.

کد خبر 774045
منبع: میزان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    2 0
    کلا با هر که بد باشین حرفاش میشه ادعای کذب. خب شاید واقعا وضعیت بده. ... ... .... ...
  • علی GB ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    1 1
    خدایی من خودم زندانی بودم حشرات موذی ندیدم و بهداشت هم درصد بالایی رعایت می‌شد. ولی ان بسته بهداشتی و استحمام ۲۴ ساعته را من ندیدم چون حمام در حیاط بود و فقط روزها قابل استفاده. در ضمن در زندان باید کمی مشکلات بکشی تا قدر ازادی را بدانی. ... ....
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      0 0
      اگر واقعا زندان بودی درعوض خدا برات خواسته که تونستی بری انگلیس زندگی کنی و پوندی درآمد داشته باشی و بفکر مرغ و گوشت و....... نباشی خوشا بحال کسانی که مثل تو بعد از زندان به نوایی رسیدن .
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      0 0
      حتما اختلاس کرده رفته زندان بعد هم مثل بعضیا ! ازاد شده رفته انگلیس دنبال پولایی که فرستاده بوده