معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ طرح جدید این نهاد را برای مقابله با مخدوش‌کنندگان پلاک وسایل نقلیه تشریح کرد.

مخدوش کردن پلاک - دستکاری پلاک - پوشاندن پلاک

به گزارش همشهری آنلاین، احسان مومنی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: در حال حاظر از طریق رصدی که صورت می‌پذیرد و برای خودروها و افرادی که اقدام به پوشش پلاک انجام می‌دهند، از تخلف مدنظر عکس تهیه و به مرکز اجراییات پلیس راهور ارجاع داده می‌شود.

وی افزود: مرکز اجراییات با اسال پیامک به راننده، او را به پلیس راهور تهران بزرگ دعوت کرده و باید وی در کلاس‌های آموزشی شرکت کند. بنابراین چنانچه فرد متخلف در کلاس‌های آموزشی شرکت کرد تعهدی مبنی بر عدم تکرار تخلف از وی اخذ می‌شود، در غیر این صورت روی پلاک وسیله نقلیه منع خدمات ثبت و به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.

وی ادامه داد: اگر راننده‌ای در اعداد و ارقام دستکاری کرده باشد به مراجع قضایی معرفی می‌َود که مجازات خاص خود را دارد و جریمه پوشش پلاک ۶۰ هزار تومان است. همچنین برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، دستکاری و مخدوشی پلاک جرم محسوب می‌شود و از ۶ ماه تا یک سال حبس را برای متخلف به همراه خواهد داشت.

اعمال قانون ۷۳ هزار وسیله نقلیه در تهران به خاطر پوشش پلاک

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ همچنین بر برخورد پلیس با تخلف پوشش پلاک تاکید کرد: طی ۳ ماهه نخست امسال ۳۳ هزار و ۳۷ موتورسوار متخلف که اقدام به پوشش پلاک کرده بودند اعمال قانون شدند و این آمار نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش داشت.

سرهنگ مومنی بیان داشت: برای خودروها نیز این آمار ۴۰ هزار و ۴۸۸ دستگاه بود که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشت.

وی افزود: علت افزایش این آمار به این موضوع باز می‌گردد که پلیس در سال جاری به‌جد با تخلف پوشش پلاک برخورد داشته است و بارها نیز در این باره به آن اشاره داشته‌ایم.

کد خبر 773765
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 8
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    8 11
    تقلب کاران متخلفان خطاکاران در اصفهان باید جریمه بپردازند.
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    9 18
    کلا از ده تا موتور پلاک یکیش خوانده میشه . فقط ده دقیقه در یکی از خیابان‌های مرکز شهر تردد کنید بیش از صد موتور با پلاک ناخوانا می‌بینید، پلیس چجوری به جد با اینها بر خورد میکنه ؟ درصد موتورها با پلاک خوانا حتی دو رقمی هم نمی‌شود.