سپاهان با خریدهای پرتعدادش به یکی از باشگاه‌های موفق در فصل نقل ‌و انتقالات تابستانی تبدیل شده و هر روز نام یک بازیکن جدید در حوالی این تیم به گوش می‌رسد.

احسان پهلوان

به گزارش همشهری آنلاین سپاهان با خریدهای پرتعدادش به یکی از باشگاه‌های موفق در فصل نقل ‌و انتقالات تابستانی تبدیل شده و هر روز نام یک بازیکن جدید در حوالی این تیم به گوش می‌رسد. زردپوشان اصفهان در دو، سه روز اخیر، احسان پهلوان و عیسی آل‌کثیر را به جمع بازیکنان خود اضافه کرده‌اند و قرارداد هادی محمدی هم در حال نهایی شدن است.

در این بین و در جمع ستاره‌هایی که سپاهان برای قهرمانی در فصل جدید به آنها رو آورده، تماشای نام احسان پهلوان کمی عجیب به ‌نظر می‌رسد و شاید خیلی‌ها تصور نمی‌کردند کسی که سال گذشته به‌ عنوان بازیکن مازاد، پرسپولیس را ترک کرد در این فصل پیراهن سپاهان را بپوشد.

پهلوان از جمله بازیکنانی بود که یحیی بعد از ناکامی در لیگ بیست‌ویکم آنها را کنار گذاشت و بدون آنها توانست به قهرمانی در لیگ بیست ‌و دوم برسد. حالا سپاهان که تعداد سال‌های ناکامی‌اش به ۹سال رسیده، در پروژه ساختن تیمی بزرگ و بی‌رقیب یکی از خریدهای لیگ ‌برتری خودش را به این بازیکن اختصاص داده است.

پهلوان فصل گذشته ۲۵بار در لیگ برتر برای فولاد به میدان رفت که ۲۱بار در ترکیب اولیه بود و ۴بار هم به‌عنوان بازیکن جانشین به زمین رفت. حاصل کار او در ۱۸۱۱دقیقه بازی ۳پاس گل و کسب یک پنالتی برای تیمش بوده است. پهلوان که در پست‌های هافبک هجومی و هافبک سمت چپ بازی می‌کند، به‌طور میانگین در هر بازی ۰.۹شوت، ۱.۲پاس کلیدی و ۲.۸عملکرد دفاعی داشته و دقت پاس‌هایش هم ۷۹.۵درصد بوده که رقم خوبی برای یک هافبک محسوب می‌شود. اما آمار گل و پاس گل این بازیکن، آمار قابل ملاحظه‌ای نبوده است.

یک فصل قبل‌تر، عملکرد پهلوان در ترکیب پرسپولیس حتی از این هم ضعیف‌تر بوده و او بعد از ۱۷بار حضور در ترکیب اصلی نهایتا فقط ۲بار برای تیمش پاس گل داده و حتی یک گل هم نزده بود. در آن فصل که دومین و آخرین فصل حضور پهلوان در پرسپولیس بود، نمره نهایی این بازیکن در سایت متریکا ۶.۷۲ بود که رتبه نازل ۱۷۲ را در میان تمامی بازیکنان لیگ نصیب او کرد. اما فصل گذشته در فولاد، او تا رتبه۷۶ بالا آمد و تقریبا ۱۰۰ رتبه نسبت به فصل قبل رشد داشت. نمره احسان پهلوان در فصل گذشته ۶.۹۹ بود که عنوان ششمین بازیکن برتر فولاد را به او بخشید.

باید دید نمایش‌های این فصل احسان پهلوان در سپاهان در ادامه سیر صعودی او طی سال اخیر خواهد بود و او در اصفهان از پهلوان فولاد هم موفق‌تر عمل می‌کند یا اینکه به تنظیمات قبلی‌اش برمی‌گردد و سپاهان را هم مثل پرسپولیس پشیمان می‌کند. شرایط پهلوان در حال حاضر خیلی شبیه شرایط فرشاد احمدزاده است که پرسپولیس او را نخواست و در فولاد و سپاهان احیا شد. آیا فرشاد دیگری در راه است؟

کد خبر 773380
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • مهدی IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    4 15
    سلام قبل از پرسپولیس وفولاد در ذوب اهن بود وخوب بود .در حقیقت بازیکن ذوب اهن بود ضمنا دلسوزی برای سپاهان نکنید.از قهرمانی پرس پولیس مطمئن باشید.چرا که مهدس برای مهندسی کردن بسیار دارد. واجازه بدهید نفر افول کرده در پرسپولیس در سپاهان احیا شود.
  • عزیز US ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    14 6
    سپاهان یک مربی دارد که نمیداند چکار می کند واز بازیکن چه می‌خواهد فقط بازیکن را خراب می کند. این همه خرج روی دست باشگاه گذاشته است برای چی مربی باید دانش داشته باشد خودش هم بعضی از کمیودهایش را از شهر خودش استفاده کند وبازیکن ساز باشد نه اینکه چنددوجین بازیکن برای هر پست بخرد که اگر درجریان بازی نتوانستن نقشه هایش را پیاده کنند بگذارد کنار واز بعدی استفاده کند این که نشد مربیگری.
  • علیرضا IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    11 4
    باش تا صبح دولت بدمد 😂😂🔜🔚
  • جابر IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    6 9
    انشالا که پهلوان تبدیل به یک پهلوان واقعی درسپاهان میشود جز این باشد مورایس قطعا بااوادامه همکاری انجام نمیدهد
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    15 8
    چرا.ازبدبختی.ومشکلات.مردم.نمی نویسید.دلتنگ.روزرای.خوب.برای.مردم.