یکشنبه ۲ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۶
۰ نفر

آزاده مختاری: با فرا رسیدن تعطیلات نوروز، عموما هر ساله بر میزان جرائم، به‌خصوص سرقت افزوده می‌شود.

در این راستا پلیس کشور با افزایش نیروهای کمکی و گشت‌های انتظامی به‌صورت شبانه‌روز در سطح مناطق سعی در حفظ امنیت و آسایش بیشتر مردم دارد، اما واضح است که این اقدامات هیچ گاه بدون همکاری و توجه مستمر مردم به هشدارهای پلیس به نتیجه نمی‌رسد.

سرهنگ قاسمی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی کشور با نزدیک شدن به تعطیلات سال نو برای اینکه هموطنان روزهای خوشی را در پیش رو داشته باشند در گفت‌وگویی با همشهری از ضرورت توجه بیشتر مردم در روزهای پایانی سال و هشدارهای لازم برای تعطیلات نوروزی گفت.

خانه تکانی همراه با هشدارهای پلیسی

از ارائه کلید منزل به کارگرانی که جهت تعمیر یا نظافت به منزل مراجعه می‌کنند، جدا خودداری شود؛ چرا که امکان ایجاد وسوسه سرقت با استفاده از ساخت کلید در آینده وجود دارد.معاون اجتماعی ناجا با بیان این جملات از هموطنان خواست با دقت نظر خود اموالشان را ایمن کنند تا نوروز را به‌خاطر عدم مراقبت دقیق از اموالشان با ناراحتی نگذرانند.

بازارهای نوروزی مملو از دزدان

سرهنگ قاسمی با اشاره به اینکه در روزهای پایانی آخرین ماه زمستان، بازار خرید برای آغاز سال نو گرم می‌شود و روز به روز ازدحام خیابان‌های اصلی و محله‌هایی که مراکز خرید بزرگ و کوچک را در دل خود جای داده‌اند، افزایش می‌یابد، گفت: سعی کنید برای خرید به جای به همراه داشتن پول‌های حجیم، از چک‌های مسافرتی استفاده کنید تا در مسیر حمل و نقل و استفاده از پول، سوژه کیف‌قاپ‌ها نشوید.

 هنگام خرید، متوجه وسایل و کیف پول خود باشید، چرا که کیف‌قاپ‌ها با عبور از کنار شما و با استفاده از غفلت شما، دست به سرقت می‌زنند. مراقب موتورسوارها، حتی موتورسواران تک‌سرنشین باشید و همواره کیف دستی خود را به سمت دیوار در دست بگیرید.

وی افزود: بهتر است در این ایام به علت شلوغی بیش از حد خیابان‌ها و معابر از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنید ولی در صورت لزوم استفاده از خودروی شخصی، حتما از پارکینگ‌های عمومی استفاده کنید تا از خطر سرقت لوازم خودرو یا حتی سرقت خودرو در امان باشید.

همشهری استانها

کد خبر 77337

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز