چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

سایت رسمی اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا(آسه آن) روز چهارشنبه گزارش داد، عربستان با این اتحادیه پیمان دوستی و همکاری امضا کرده و به آن پیوسته است.

عربستان به «آ سه آن» پیوست

به گزارش همشهری آنلاین، تارنمای رسمی آ سه آن نوشت: عربستان سعودی پنجاه و یکمین کشوری است که به پیمان دوستی و همکاری گروه آ سه آن موسوم به تاک (TAC) ملحق شده است. مراسم امضای این الحاق در حاشیه پنجاه و ششمین اجلاس وزرای خارجه آسه آن در جاکارتا و با حضور وزیر امور خارجه عربستان انجام شد.

وزیر امور خارجه اندونزی به نمایندگی از اعضای آ سه آن در این خصوص گفت: ما از عربستان سعودی در خانواده آسه آن استقبال می کنیم. ما با هم باید نیروی مثبتی برای صلح، ثبات و رفاه در منطقه هند و اقیانوسیه خلق کنیم.

وی یادآور شد با امضای تاک، عربستان متعهد به همکاری و مشارکت، حمایت از قوانین بین‌المللی و کمک به صلح و ثبات در آسیای جنوب شرقی و فراتر از آن می شود.

قبل از عربستان سعودی، آخرین کشوری که به تاک ملحق شد، اوکراین در سال ۲۰۲۲ بود. در عین حال، اولین کشور خارج از ASEAN که به تاک پیوست، پاپوآ گینه نو در سال ۱۹۸۹ بود.

نشست سالانه وزرای خارجه آسه‌آن و چند رویداد مرتبط دیگر از دیروز (سه‌شنبه) در اندونزی آغاز شد و نمایندگانی از ۲۹ کشور در آن حضور دارند.

کد خبر 773311
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha