وزیر خارجه کنیا در گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از سفر رئیسی به نایروبی، آمادگی کنیا را برای گسترش روابط با ایران اعلام و از امضای اسناد نهایی شده همکاری‌های ۲ کشور، استقبال کرد.

ايران و كنيا

به گزارش همشهری آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و «آلفرد موتوآ» وزیر امورخارجه کنیا صبح امروز (سه‌شنبه) ۲۰ تیرماه در گفت‌وگوی تلفنی درباره آخرین وضعیت روابط دوجانبه و راه‌های توسعه مناسبات فیمابین مذاکره و موضوعات محتوایی و اسناد مربوط به سفر قریب الوقوع آیت‌الله رئیسی  به کنیا، را مورد بررسی قرار دادند. 

وزیر امور خارجه ایران ضمن تاکید بر جایگاه کشورهای قاره آفریقا در سیاست خارجی دولت سیزدهم و با اشاره به ظرفیت‌های فراوان موجود در دو کشور، افزود: جمهوری اسلامی ایران سعی دارد روابط خارجی خود را به صورت  متعادل، متوازن و فراگیر با کشورهای آفریقایی و از جمله کنیا توسعه دهد.

در این گفت‌وگوی دوستانه، وزیر امور خارجه کنیا نیز ضمن‌ ابراز خرسندی از سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به منطقه شرق آفریقا و شروع آن از کشور کنیا، آمادگی کنیا را  برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران  در زمینه‌های متنوع اعلام و از امضای اسناد نهایی شده همکاری‌های دو کشور، استقبال کرد. 

براساس هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سفر دوره‌ای به آفریقا به کشورهای کنیا، اوگاندا و زیمبابوه سفر کند.

کد خبر 773071
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha