مجتبی محرمی ستاره پیشین تیم ملی و باشگاه پرسپولیس با اشاره به وضعیت فوتبال و ورزش کشور، مسائل جالبی را مطرح کرد.

محرمي

به گزارش همشهری آنلاین، محرمی در ابتدا با اشاره به وضعیت این روزهای پرسپولیس گفت: «یک روز بحث رفتن بیرانوند را مطرح می‌کنند. این چه وضعیتی است؟ دو تا بازیکن نتوانسته‌اند، بگیرند. یحیی گل‌محمدی لیست داده است، ولی بازیکنان مورد نیازش را نگرفته‌اند. توقع هم دارند تیم را قهرمان کند! نمی‌شود که. سپاهان و تراکتور این پول‌ها را از کجا می‌آورند که چنین خریدهایی انجام می‌دهند؟»

وی افزود: «آقای درویش که خود را مدیر سال فوتبال معرفی می‌کند، یک سال است می‌خواهد مراسم جشنی را با حضور پیشکسوتان برگزار کند. در کنارش هم قضیه بیرانوند پیش می‌آید. این بازیکن قرارداداش را فسخ می‌کند، دوباره برمی‌گردد. ما نمی‌گوییم، پول نگیرند، اما این کارها درست نیست. زمان ما پول نبود. خودمان کفش ورزشی می‌گرفتیم. یک پیراهن اول فصل می‌دادند و تا آخر فصل با همان بازی می‌کردیم. آخر فصل هم آن را از ما می‌گرفتند، ولی اگر بازیکنی قهر کرد؛ خداحافظ! پسر عابدازاده را بیاورید یا گوهری می‌توانست باشد.  گوهری چند بازی بود؛ باید حمایتش می‌کردید.»

او در مورد جدایی کریم باقری از پرسپولیس گفت: «من در مورد کریم باقری چه بگویم؟ او سابقه‌اش از من هم بیشتر است؛ گرچه من در مقطعی کاپیتانش بودم. این نوع برخورد با او اصلا درست نیست.»

محرمی ادامه داد: «واقعا یک حرکت‌های را می‌بینیم که آدم دلش آتش می‌گیرد. آقای درویش به قطعه نام‌آوران رفته‌ای؟ بالای سر مهرداد میناوند، یک قبر است به نام فریبرز مرادی، اما کنارش نرفتی. خیلی از بزرگان آنجا هستند؛ ابراهیم آشتیانی، همایون بهزادی، محراب شاهرخی اما فریبرز بالای سر مهرداد میناوند خاک است به او سر نزدی! یادش بخیر آن زمان که استانکو با امیرعابدینی فوتبال ایران را حرفه‌ای کردند، پراید ۴ میلیون بود؛ حالا برخی‌ها مازارتی و پورشه سوار می‌شوند. این‌گونه واقعا نمی‌شود. در آن زمان، من به‌عنوان کاپیتان پرسپولیس قراردادم، یک و نیم میلیون تومان بود. یعنی همان موقع هم با پول قراردادم نمی‌توانستم یک پراید بخرم که با آن سر تمرین بروم. ولی الان بودجه‌ها کجا می‌رود؟ یک بازیکن ۴۰ میلیارد می‌گیرد و آن یکی ۵۰ میلیارد. رحیم یوسفی با ۶۰ سال سن می‌رود، آژانس کار می‌کند؛ به او می‌گویم بازنشسته شوی تازه سرکار می‌روی؟ می‌گوید چه کار کنم؟ دخل و خرجم یکی نیست!»

این پیشکسوت فوتبال کشورمان درخصوص انتقاد خداداد عزیزی از قلعه‌نویی بابت اینکه سردار آزمون به جای حضور در اردوی تیم ملی به گنبد رفته و والیبال بازی کرده است، گفت: «مگر می‌شود آزمون به اردو تیم ملی نیایید!؟ من مربی لورکوزن را دوست دارم، چراکه بایرن‌مونیخ هم بازی کرده و فوتبال را بلد است؛ آیا می‌توانند برای او هم چنین رفتارهایی را انجام دهند و بگوید من به اردو تیم نمی‌آیم!؟ کجای دنیا اینطوری است؟ امیر قلعه‌نویی باید با او برخورد کند و آن بازیکن باید علنا معذرت‌خواهی کند.»

محرمی تاکید کرد: «من دلم پر است. وقتی به شهرستان می‌روم مردم دائما می‌آیند با من عکس می‌گیرند. پایم شکسته و به سختی بلند می‌شوم و مردم واقعا به من محبت دارند. من که کاری نکرده‌ام. معرفت از مسایل فنی بالاتر است. بازیکنانی مانند نعلچگر، حمید علیدوستی، ناصر محمدخانی، علی پروین، محمد صادقی، عمو نصی، جاسمیان و فریبز مرادی اینها بهترین‌ها بودند. نمی‌خواهم من را در قطعه نام‌آوران خاک کنند. دوست دارم در کنار پدر و مادرم در قطعه ۳۶ بهشت زهرا (س) باشم.»

او اضافه کرد: «الان مد شده در ورزشگاه در دقیقه ۲۴ مرحوم هادی نوروزی را تشویق می‌کنند یا در دقیقه ۲۲ منصورخان پورحیدری تشویق می‌شود. اگر اینطور است دقیقه دو هم فریبز مرادی را تشویق کنند یا در دقیقه یک ناصرخان حجازی را تشویق کنند. من را هم که مردم در دقیقه ۸ تشویقم کنند یا دقیقه ۱۰ همایون خان بهزادی یا خلعتبری را تشویق کنند. برای خودشان اینها را درآورده‌اند. چه کسی سراغی از عزیز اصلی نمی‌گیرد؟ او برای پرسپولیس بازی نکرده‌ و قهرمانی نیاورده است؟ مرده‌پرست شده‌ایم و زنده ها را یاد نمی‌کنیم. همه چیز برعکس شده است.»

محرمی افزود: «در تولدت‌ها می‌گویند ۱۰۰ سال یا ۱۲۰ سال زنده باشید؛ درحالی که این دعا نیست، نفرین است. عزیزانم یکی یکی بمیرند و من زنده باشم و غصه بخورم؟ فریبرز چند سالش بود که درگذشت یا مهرداد اولادی چند سالش بود که فوت کرد؟ هادی نوروزی هم همین طور. من الان قرص قلب و فشارم جلویم است و می‌خورم. فوتبال هم اصلا بازی نمی‌کنم، هرجا هم که می‌روم و می‌بینم که بازی می‌کنند، من می‌روم یک گوشه تماشا می‌کنم. من بازی‌هایم را کرده‌ام. دیگر آرزویی ندارم. از بچگی در تیم ملی بودم.»

این پیشکسوت فوتبال کشورمان با اشاره به حضور مهدی تاج در راس فدراسیون فوتبال گفت: «آیا امیر قلعه‌نویی جامی آورده که مربی تیم ملی شده است؟ حالا قلعه‌نویی دوست من است، اما واقعیت‌ها را که نمی‌شود، نگفت. مگر می‌شود برویم با افغانستان و قرقیزستان بازی کنیم؟ یعنی با این قبیل تیم‌ها در این تورنمنت هم قرار است جام نیاوریم؟ اول آسیا را هم که دادیم به ژاپن.»

محرمی تاکید کرد: «چند روز قبل برای صعود تیم ملی نوجوانان به حسین عبدی زنگ زدم، متوجه شدم برای پاداش صعودشان به بازیکنان ساندویچ همبرگر داده‌اند؛ یعنی بچه ۱۵ ساله خودشان ۱۵ تا ۲۰ میلیون می‌دهد کفش می‌خرد، فقط یک ساندویچ پاداش بگیرد؟»

او درباره سایر ورزش‌ها هم گفت: «من در مورد رشته‌های دیگر هم اطلاعات کاملی دارم. از والیبال تیم ملی بانوان که به تایلند رفتند که بسیار مورد انتقاد است. در آن گرما اصلا نمی‌شود راه رفت، چه برسد در سالن‌اش والیبال بازی کنی. یا بسکتبال با ویلچر که قهرمان پارالمپیک آن ماهی ۴۰۰ هزار تومان می‌گیرد، در حالی که اگر چرخ ویلچرش پنچر شود چه کار باید بکند؟ سیامند رحمان فوت کرد، چه کسی او را می‌شناسد؟ نمی‌شود فقط از ورزشکاران مدال خواست. قهرمانان بانوان را ببینید؛ خانم فصحیی نمونه‌اش در دو میدانی است. اصلا رسیدگی لازم به او نمی‌شود. یا والیبال و کشتی همین‌طور. آقای عطایی در تیم ملی والیبال عملکرد خوبی نداشته است. در بازی با ایتالیا ۲۴ بر ۲۰ از حریف جلو هستیم، باید یک تایم‌اوت بگیرد، اما این کار را نکرد. آنها هم هر چه زدند در زمین ما خوابید. آقا عقب‌گیر نداری، قدرتی‌گیر نداری؛ به زور که نمی‌شود، برنده شد. آقای داور زنی در والیبال خوب است، اما معاون وزیر می‌شود.»

محرمی در خاتمه هم درباره کارشناسی در برنامه‌های تلویزیونی گفت: «من را به تلویزیون دعوت نمی‌کنند. گویا ممنوع التصویر هستم.»

کد خبر 772512

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 34
  • نظرات غیرقابل انتشار: 15
  • امیر IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    23 12
    درود بر شرفت
  • ا IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    20 9
    درسته
  • یلدا IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    19 6
    آی‌گل‌گفتی‌بامرام،اینی‌که‌احترام‌رفتگان‌واجبه‌صحیح‌ولی‌اول‌بایدزنده‌رودریابیم
  • سعید IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    22 5
    اندازه چند مدرک دکتری تجربه دارد ولی افسوس..
  • بگذریم IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    23 20
    تمام صحبتهاش درست هست مخصوصا در رابطه با قلعه نویی البته تقصیر یه عده هوادار جوگیر و احساسی هم هست وقتی بی‌حساب به یکی لقب ژنرال میدن خب فدراسیون هم میگه همینو بیارین چون برای هواداران ژنرال هست حتما خیلی ازش راضین جام نیاوردن به کنار یکی برای من بگه لقب ژنرال رو بر اساس کدام عملکرد میدن ؟!
    • ال IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      25 10
      تو سن و سالت قد نمیده بچه! ژنرال رو دهه هفتاد هواداران استقلال وقتی ایشون وسط زمین رو میچرخوند به قول معروف میونه داری میکرد این لقب رو بهش دادن! نمیدونستم قرار بود با گلگهر که بازیکنان مازاد بقیه تیم ها رو گرفته قهرمانی هم میوورد.😂
    • رسول IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      16 4
      من حرفهای اقای محرمی را قبول دارم ولی اینکه قلعه نوعی مگه جام اورده نه، تا قبل از برانکو وتا زمانی که استقلال بود خوب چند قهرمانی اورد وداربی راهمیشه یا برد یامساوی الان یادتون میاد یا بازم بگم
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    19 19
    اگه یه حرف خوب توزندگیش زده باشه همینه. باکدوم رزومه ودلیل ومنطق قلعه نوعی سرمربی تیم ملی کردن؟
  • امید IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    20 15
    آب از سرچشمه گل آلوده داش مجتبی
    • ابی IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      27 17
      تو فوتبال ایران قلعه نویی استمرار داشت ۵ جام لیگ برتر گرقت ۲ جام حذفی مربی تیم ملی بوده حتما باید مجتبی محرمی را سرمربی می‌کردند دست بردارید ازاین همه کینه دوزی اکر پرسپولیسی بود بازم این رو تکرار می‌کردید قلعه نویی بهترین مربی تاریخ لیگ برتر است دست ازخباثت بردارید چون حرفهایتان فقط برای همفکرانتان خریدار دارد از امیرخان بهتر نداریم توی ایران
  • بی‌نام IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    24 18
    حرفهاش همه حسابه یکی از بهترین ها بود .قلعه نویی بازم باخردجمعی آمد ولابی تاج.نتیجه نمیگیره ۱۲سال هیچ جامی نیاورده وبروز نیست.هر جا رفته کلی خرج کردند ولی هیچی
  • اس اس IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    24 16
    آقای محرمی نمی‌دونم در مورد فوتبال نظر میده یا رشته دیگری...بخوای واقعیت و قبول کنی یا نه قلعه نوعی پرافتخارترین مربیه لیگ برتر ایرانه...الان هم که سرمربی تیم ملیه باید ازش حمایت کنیم..بعد وظیفه مربی نیست که دنبال تیم برای بازی تدارکاتی باشه مطمئنا امیرخان پیشنهاداتش و داده و بازی درخواست کرده منتهی بعقیه هماهنگی‌ها با فدراسیونه نه سرمربی..مشکل شما اینه که رنگی فکر میکنید نه ملی..
  • علیرضا IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    23 5
    شما بگو کیو میزاشتن خخخخخخ
  • عبدالهادی اژدری IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    12 14
    یکدونه ایی آقا مجتبی ، هیچوقت بازی زیبا و تعصبت را فراموش نخواهم کرد ، همیشه درون قلب هواداران واقعی فوتبال جای داری با معرفت ، حرف حق زدی بزرگوار
  • محمد IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    32 23
    این آقا اول یه نگاه به سرتاپای خودش بکنه بعد درباره همه چیز نظر بده چقدر شما پرسپولیسی‌ها حسود و کینه توز هستید
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      32 18
      منطق پرسپولیس همین هست ،حسادت
  • ES ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    30 21
    بالاتر از ژنرال کسی را نداریم
  • آرش IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    31 24
    این آقا کجای فوتبال جاداره و جا داشته خدا وکیلی تو برای این فوتبال چیکار کردی قلعه نوعی اگه هیچی نباشه اصلا تو در حدی نیستی که راجع بهش اظهار نظر کنی
    • بنده خدا US ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      24 8
      😳😳😳مجتبی محرمی کجای فوتبال بوده،
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    24 16
    قلعه نویی جام نیاورده ؟! قلعه نویی پر افتخار ترین مربی ایران هستش با قهرمانی های متعدد در استقلال و سپاهان.. حداقل فوتبال نگاه نمی کنی ویکی پدیا رو بخون.. یحیی گل قهر کن مربی تیم ملی می شد خوب بود؟!
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    17 5
    با این حرفش که بیرانوند قهر کرد رفت باید دروازبان دیگری جایش می آوردند کاملا موافقم
  • ح م IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    8 0
    این آقااین قدرنیدونه چراتواین چندسال درباشگاه پرسپولیس ازش استفاده نشد.چرابعضی پشت سردیگران این قدرغیبت می کنن.مگربقیه سرمربی شدن چکارکردن کدوم جام کدوم افتخار.
  • ح م IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    16 6
    چیزی ازاین آقاندیدم الکی گندش کردین اون زمان که واسه پیروزی پنالتی می گرفتن وهمین آقاپنالتی راگل نمی کردیه لبخندهم میزدکه ازهرعذابی عذاب آورتربودروزبعدروزنامه هاتیترمیزدن محرمی بازهم خندیدالکی قضاوت نکنیددرخشان مهدوی کیااستیلی همه سرمریی رده های ملی بودن چکارکردن .چرااین قدرحسادت ورزی.
  • کیا IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    9 0
    خداوکیل خیلی اوضاع خیته،البته فریبرزمرادی رو دیدین، تمام ملت ایران هر 90 میلونش با امواتشان و نطفه هاشان همگی طلبکارن ولی فریبرزمرادی رو ندیدین.