رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت:برای حفاظت باغات «خرمالوی کن» برنامه ریزی شده است، ولی در ادوار گذشته برخی تعاونی‌ها به این باغات دست اندازی کرده بودند که چون از مسیر قانونی و به دلیل کج سلیقگی پیش رفته بودند، نمی‌توان با آن‌ها برخورد کرد. 

باغ کن

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی عباسی با اشاره به موضوع باغات گفت: در دهه ۷۰ ما با سیاست شهرداری تهران برای ساخت و ساز در باغات تهران بدون رعایت اصول لازم مواجه شدیم و اجازه ساخت و ساز در بیش از ۷۰ درصد باغات داده می‌شد و شورای شهر سوم به سمتی رفت که این رهاشدگی و هجمه به سمت باغات را کاهش دهد و مصوب کرد که ساخت و ساز در ۳۰ درصد باغات می‌تواند رخ دهد و این فضا باید حفظ شود. این قانون کارکرد خودش را در آن دوره داشت و جلوی بی ضابطه گی را در این زمینه گرفت. 

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران تصریح کرد: در شورای پنجم ضابطه ساخت و ساز در ۱۵ درصد سطح مصوب شد و این مسئله را پایه سیاست گذاری‌ها گذاشته ایم، شورای شهر ششم هنوز به هیچ جمع بندی درباره ضابطه ساخت و ساز در باغ‌ها نرسیده است. اولویت ما در دوره ششم حفاظت و گسترش باغات تهران است و قانونی مصوب نخواهد شد که نتیجه آن ضربه به باغات باشد. 

عباسی درباره اقدام شورای شهر ششم درباره ساخت و ساز در باغات گفت: لایحه پیشنهادی شورای شهر ششم را کمک به حفظ باغات نمی‌دانم و به همین دلیل هم هنوز در حال بررسی در کمیسیون است و در حال بررسی نظرات کارشناسان این حوزه هستیم. 

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر سرانه فضای سبز در شهر تهران گفت: حفاظت از درختان و توسعه فضای سبز رویکرد شورای شهر است، در ابتدای دهه ۶۰ سرانه فضای سبز یک متر مربع بود، ولی امروز ۱۶ و نیم متر مربع برای هر نفر است.

عباسی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می گفت در پاسخ به ساخت و سازها در «محله کن»، گفت: ما در کن ساخت و ساز بلند مرتبه در باغات نداریم، در تهران در دوره‌هایی مواجه بودیم که ۷۵ روستا داشتیم، ولی هم اکنون بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ روستا داریم، ما اشتباهی داشتیم که در ضابطه ساخت و ساز در باغات که ۳۰ درصد بود و نتیجه خودش را داشت باید در طول زمان آن را اصلاح می‌کردیم،ما زمین‌ها و باغاتی داریم که ارزشمند هستند و به هیچ وجه نباید مورد ساخت و ساز قرار بگیرند، ولی برخی از زمین‌ها هستند که امکان ساخت دارند. 

وی افزود: برای حفاظت باغات «خرمالوی کن» برنامه ریزی شده است، ولی در ادوار گذشته برخی تعاونی‌ها به این باغات دست اندازی کرده بودند که چون از مسیر قانونی و به دلیل کج سلیقگی پیش رفته بودند، نمی‌توان با آن‌ها برخورد کرد. 

 مهدی عباسی با اشاره به موضوع باغات گفت: عباسی درباره درآمد شهرداری از محل قطع درختان گفت: اگر به هر دلیلی درختی قطع شود جریمه آن در حساب خاصی قرار می‌گیرد و در مسیر حفاظت باغات تهران هزینه می‌شود، ولی هیچ درختی در تهران قطع نمی‌شود و اگر افراد یا خود شهرداری درختی را بی دلیل قطع کنند باید خودشان درخت کاری کنند، در همین دوره شهرداری هم برای قطع درختان هم هزینه پرداخت کرده و هم درخت به جای آن‌ها کاشته است.

کد خبر 772154

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha