شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۵
۰ نفر

کلیسای کاتولیک کارزار خود علیه «فرشتگان و شیاطین» (قسمت دوم «رمز داوینچی») را شروع می‌کند.

فیلم جدید تام هنکس که حال‌وهوایی پر رمزوراز و دلهره‌آور دارد، ماه می در سینماهای جهان به نمایش عمومی درمی‌آید. این فیلم به کارگردانی ران هاوارد (که امسال درام سیاسی «فراست - نیکسون» را در رقابت‌های اسکاری داشت)، براساس فیلمنامه‌ای از آکیوا گلدسمن و دیوید کوپ ساخته شده است و دنباله‌ای بر ماجراجویی‌های پروفسور رابرت لانگدون- با بازی هنکس- است که متخصص امور خط و تصاویر کهن است و می‌تواند معنی سنگ‌نوشته‌ها را پیدا کند.

کلیسای کاتولیک که 2سال قبل هنگام نمایش عمومی «رمز داوینچی» خواستار تحریم آن از سوی تماشاگران شد، قصد تحریم قسمت دوم فیلم را هم دارد. به اعتقاد کلیسای کاتولیک کتاب دن‌براون- که بسیار پرخواننده شد و فیلم سینمایی براساس آن ساخته شده بود- بر ضد اعتقادات مسیحی و کلیساست.

اما با وجود تحریم «رمز داوینچی» از سوی کلیسای کاتولیک، این فیلم در سراسر جهان با فروش خوبی روبه‌رو شد. این در حالی است که عموم منتقدان سینمایی، این فیلم را کاری پیش‌پا افتاده و بسیار معمولی ارزیابی کردند. در قسمت دوم فیلم، که بر اساس کتاب «ایلومیناتی» نوشته‌ای دیگر از دن‌براون ساخته شده، ایوان مک‌کریگور، استلان اسکار سگارد و آیلیت زورر بازی دارند.

در قصه فیلم با مرگ لئوناردو وترا که یک فیزیکدان است، دختر او ویتوریا علامت‌هایی پیدا می‌کند که از آنها سر درنمی‌آورد. برای خواندن این علامت‌ها، او از رابرت لانگدون کمک می‌گیرد. این علائم نشانه‌هایی از ماجراجویی برای رسیدن به یک گروه مخفی است. نشانه‌ها، لانگدون و ویتوریا را به حوالی واتیکان می‌کشاند. در آنجا، لانگدون متوجه می‌شود که 4اسقف ربوده شده و به شکل دردناکی به قتل رسیده‌اند.

او خیلی زود متوجه یک طرح تروریستی علیه واتیکان می‌شود و پرده از وجود سلاح مرگباری برمی‌دارد که می‌تواند باعث مرگ میلیون‌ها انسان شود. «فرشتگان و شیاطین» اولین فیلم سینمایی هالیوود بود که از بابت اعتصاب صد روزه اتحادیه فیلمنامه‌نویسان آمریکا در سال 2007 آسیب دید. علت امر این است که فیلمنامه فیلم برای اینکه جلوی دوربین برود نیاز به کار و اصلاح داشت، ولی آکیوا گلدسمن نویسنده آن، جزو اعتصاب‌کنندگان بود.

به همین دلیل، تولید فیلم به اجبار به عقب افتاد. در عین حال، از آنجا که مسئولین واتیکان اجازه فیلمبرداری در این محل را به سازندگان فیلم ندادند، آنها مجبور شدند میدان سن‌پیتر در نزدیکی واتیکان را در مکان دیگری، دوباره‌سازی کنند.

کد خبر 77209

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز