حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی: پیروزی انقلاب اسلامی‌مان را مدیون وحدت امت اسلامی هستیم و به ثمر رسیدن خون شهیدان نهضت را در سایه یکپارچگی ملت ایران بر محور ولایت فقیه و رهبری امام بزرگوارمان می‌دانیم، که ما را در سایه اسلام و برپایه ایمان، جمع کرد و هدایت نمود.

گرامی باد هفته وحدت، که در آن میثاق‌ها تحکیم می‌شود. پیمان‌ها استوارتر می‌گردد، دست‌ها و بازوها در هم قرار می‌گیرد. چهره‌ها بر یکدیگر لبخند پیروزی و صفا می‌زنند. قشرها همه باهمند، امت، یکپارچه و منسجم است و شیعه و سنی به یاد سالروز میلاد رسول گرامی اسلام با هم و در کنار هم در یک راه و به سوی یک هدف سرود وحدت می‌خوانند.

قبله مشترک، رسول مشترک، کتاب واحد و رهبر واحد، وحدت بخش قشرهای این امت شهید است. گرامی باد هفته وحدت، سالروز ولادت پیامبر رحمت و مربی انسان‌ها و سفیر گرانقدر الهی به سوی مردم.

گرامی باد هفته وحدت که در بردارنده ولادت ششمین پیشوای شیعه است. گرامی باد هفته وحدت که خنثی کننده توطئه‌های دشمنان، در مسیر تفرقه‌افکنی است. در این هفته رسالت‌مدار بزرگ حضرت محمدبن‌عبدالله‌(ص) دیده به جهان گشود تا نعمت خداوند، بر برندگان تکمیل شود. راه از چاه بازشناخته گردد و مردم در سایه نبوتش، از ضلالت به هدایت، از ظلمت به نور و از تفرقه به وحدت برسند.

اکنون نیز که هزار و چهارصد و اندی از آن تاریخ می‌گذرد، ملت ما، در سالگرد این میلاد مقدس، پرشکوه‌ترین مراسم، گرم‌ترین مجالس و با صفا‌ترین تجمعات را به‌پا می‌دارند تا روح اخوت اسلامی در پیکره اجتماع، بیش از پیش زنده شود.در حقیقت در اوضاع سیاسی و بحرانی امروز دنیا رمز موفقیت ما و جهان اسلام با رعایت بیان امام بزرگوارمان که در کلام رسای خود بارها فرمودند کلمه «وحدت» و «وحدت کلمه» موجب به‌روزی و موفقیت است، که در حقیقت کلمه وحدت همان لااله‌الا‌الله سبب انسجام اسلامی و وحدت کلمه، اتحاد ملی است که البته رمز موفقیت ما در مقابل مستکبران همه با هم بودن ما بوده و خواهد بود.

مهم‌ترین هدف دشمن این است که اتحاد ملی ما را در هم بشکند، هیچ‌کس و هیچ گروهی حق ندارد این برادری و اتحاد ملی را که تا امروز با توصیه‌های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری‌(مدظله العالی) داشتیم به هم بریزد؛ البته نقد و انتقاد سازنده از همدیگر پذیرفتن، متضمن موفقیت ما است.

 اما غرور، تکبر، خودبینی، خود‌محوری و تک‌روی و بی‌اعتنایی به دیگران سم است و ملت آگاه ما هم حرکات و کارهای ما را به دقت زیرنظر دارد و به موقع اظهار می‌کند با هم باشیم پیروزیم؛ بی‌هم بودن، کار و امور اجتماعی را پیش نمی‌برد و همیشه از برهم بودن باید بپرهیزیم که فاجعه است، اتحاد ملی ما را می‌شکند.

در بخش انسجام اسلامی باید بدانیم که اسلام، دین وحدت، برادری، صلح و امنیت فردی و اجتماعی است. مسئله وحدت و انسجام بین مردم در داخل و بین امت‌های اسلامی در خارج از ضروریات است همان‌طور که خون موجب حیات بدن است، وحدت هم در بین مسلمین جهان از اصولی‌ترین کارهاست.

امروز جهان کفر و استکبار با همه اختلافاتی که با یکدیگر دارند، علیه اسلام و ملت ما یکپارچه می‌شوند. توهین‌‌های صورت گرفته به پیامبر اکرم‌(ص) و انتشار فیلم و کاریکاتورها و توهین پاپ نسبت به احکام اسلامی و تقویت و حفظ سلمان رشدی همه اینها ضرورت انسجام و اتحاد ملت‌های اسلامی است.

 آمریکا به عنوان یک کشور مقتدر که ادعای کدخدایی جهان را دارد (نظم‌نوین جهانی) بزرگترین قدرت روبه‌روی خود را اسلام می‌داند به همین جهت تلاش خود را برای ضربه زدن به اسلام به کار گرفته است.

مقام‌های غربی در سال‌های اخیر بارها از تشکل امپراتوری بزرگ اسلامی و تشکیل ارتش اسلامی ابراز ترس و واهمه کرده و اصلی‌ترین خطر پیش‌روی خود را انسجام اسلامی و اتحاد میان ملت‌های مسلمان قلمداد نموده‌اند، باید نهادهای ملی و نهادهای اسلامی مثل سازمان کنفرانس اسلامی، مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی، مجمع جهانی اهل‌البیت و مسئله فریضه حج، همچنین موضع‌گیری کشورهای اسلامی در سازمان ملل در ایجاد وحدت بین امت‌های اسلامی کمک کنند و همچنین ایجاد پیمان دفاع دوستی امنیتی بین کشورهای حوزه خلیج فارس می‌تواند خیال کشورهای عربی را راحت کند.

با توجه به اینکه خاورمیانه به عنوان کانون تصمیم‌گیری و تاثیرگذار در دنیا در بخش‌های سیاسی و اقتصادی مطرح است عمده گاز و نفت دنیا را تامین می‌کند از این اهرم در انسجام امت اسلامی در مقابل جهان کفر بهره برد.

ما به عنوان کشوری که اکثریت آن شیعه است همواره از فلسطین به عنوان یک سرزمین سنی‌نشین و همچنین از مسلمانان هرزگوین حمایت کردیم و به این حمایت افتخار می‌کنیم و شیعه و سنی را به مانند چشم راست و چپ امت‌های اسلامی می‌دانیم و به همین منظور هفته وحدت از سوی رهبر کبیر انقلاب اعلام شده تا ایجاد وحدت بین ملت‌ها و دولت‌های کشورهای اسلامی در مقابل جهان کفر ایجاد شود؛ قولو لااله الا‌الله تفلحوا.

همشهری جمعه

کد خبر 77197

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز