مدیرکل مطالعات اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران گفت: از ظرفیت خانه اندیشمندان علوم انسانی گاهی صرفا به عنوان مجلس ترحیم و بزرگداشت اندیشمندان استفاده شده است. این خانه متعلق به میلیون‌ها شهروند تهرانی است، نه صرفا چند نفر محدود انحصارگرا.

اندیشمندان علوم انسانی

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی صادقی کجانی، مدیرکل مطالعات اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران در این باره افزود: خانه اندیشمندان علوم انسانی  یک ظرفیت و بستر برای فعالیت همه گروه‌ها، جریانات و ظرفیت‌های دانشگاهی، نخبگانی و دانشجویی است. بحث تعطیلی به هیچ عنوان مطرح نیست بلکه می‌خواهیم با وضعیت منصفانه و عادلانه همه بتوانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

وی افزود: از ظرفیت خانه اندیشمندان علوم انسانی در ۱۳ سال گذشته که در اختیار یک گروه خاص بوده به خوبی استفاده نشده است و گاهی صرفا به عنوان مجلس ترحیم و بزرگداشت اندیشمندان استفاده شده است. این خانه متعلق به چند میلیون شهروند تهرانی است، نه صرفا چند نفر محدود انحصار گرا.

مدیرکل مطالعات اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به خالی بودن بسیاری از اتاق‌ها و فضاهای این مجموعه  و تبدیل آنها به انباری و محل جمع‌آوری وسایل مازاد ادامه داد: تنها از چند اتاق محدود استفاده می‌شده است.

مهدی صادقی کجانی با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی هم برای فعالیت این گروه ایجاد نشده و می‌توانند از ظرفیت‌ها و اتاق‌هایی که تا این لحظه استفاده می‌کردند، استفاده کنند، افزود: در عین حال به سرعت ظرفیت‌های غیرفعال و اتاق‌های خالی و موارد بلااستفاده نیز در اختیار دیگر گروه‌ها و مجموعه‌های دانشگاهی قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: طبق حکمی که  قاضی پرونده اعلام کرده است، ۲۰روز دیگر به دوستان برای تخلیه ملک مهلت می‌دهیم، اما در مجموع این اطلاعات غلطی بوده که مطرح شده، چرا که ما اساسا قصد تخلیه ملک و اخراج دوستان را نداشته ایم، لذا به دلیل احترام به حکم قاضی و تمکین از قانون فعلا اقدام جدیدی در این مجموعه انجام نخواهیم داد و همچنان به حفظ و حراست از اموال عمومی شهروندان با حضور مدیرعامل و اعضاء خانه اندیشمندان علوم انسانی و فعالیت مستمر آنها ادامه خواهیم داد.

کد خبر 771948
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha