نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۹۰ درصد ایران روی گسل قرار گرفته است ، گفت: کشور ایران زلزله خیز است چون روی گسل قرار گرفته و باید در این زمینه در کل کشور مراقبت های مربوط به زلزله انجام گیرد.

مجلس شورای اسلامی - صحن علنی

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا میرتاج‌الدینی امروز در بیست و ششمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که استحکام در کارها یک کار بزرگ است؛ کار مهندسان نیز همانند این است که مهندسان با ساخت و سازهای خود استحکام می‌بخشند و اگر خطایی باشد مستقیم جان مردم به خطر می‌افتد.

وی با اشاره بر اینکه بعد از تصویب قانون مهندسی میزان تخریب ساحتمان‌ها کاهش یافته است، گفت: ۹۰ درصد بخش ایران روی گسل‌ها قرار است و ما قبلا در اثر زلزله‌ها با اتفاقات ناگوار روبرو بودیم ولی بعد از این استاندارسازی‌ها میزان مرگ و میر کاهش یافته است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: قبول داریم که تعرفه‌های نظام مهندسی کم است؛ قانون نظام مهندسی در مجلس به مرحله صحن ارسال شده است و ما هم کمک می‌کنیم تا تصویب شود.

وی به عید بزرگ غدیر اشاره کرد و گفت: علامه امینی برای نوشتن کتاب شریف الغدیر، از ۲۴ ساعت، ۱۷ ساعت کار کرد و ۱۰ هزار کتاب را خواند و ۱۰۰ هزار مرجع را دید و به شهرهای مختلف و کشورهای زیادی سفر کرد.

تاج‌الدینی تصریح‌کرد: این علامه بزرگ یک روزی آنقدر ذوب در مطالعه بود که وقتی یکی از همراهان او از شدت گرمای زیاد گله کرده است او سرش را بلند کرده و تازه متوجه شده است که هوا گرم است.

کد خبر 771847

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    1 0
    سپاسگزاریم از نگاه کارشناسی و عمیق نماینده محترم و نگرانی های ایشان در خصوص گسل و... ولی کاش قبل از اون زلزله 10 ریشتری افزایش قیمت ها که سر قاطبه مردم آوار شده است را هم ببینند . شاید فکر و تعقل بتواند کمکی کند .