در پی ادعای نیروی دریایی آمریکا مبنی بر تلاش ایران جهت توقیف دو نفتکش در نزدیکی تنگه هرمز، یک منبع آگاه دفاعی این موضوع را تکذیب کرد.

تنگه هرمز

به گزارش همشهری آنلاین، در پی ادعای نیروی دریایی آمریکا مبنی بر تلاش ایران جهت توقیف دو نفتکش در نزدیکی تنگه هرمز، یک منبع آگاه دفاعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس این موضوع را تکذیب کرد.

گفتنی است؛ نیروی دریایی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که ایران بامداد چهارشنبه تلاش کرد دو نفتکش را در نزدیکی تنگه هرمز توقیف کند و به سمت یکی از آن‌ها شلیک کرد.

در این بیانیه ادعا شده است که در هر دو مورد، شناورهای نیروی دریایی ایران پس از واکنش نیروی دریایی آمریکا عقب نشینی کردند و هر دو کشتی تجاری به سفرهای خود ادامه دادند.

تیم هاوکینز سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مدعی شده بود که نیروی دریایی ایران تلاش هایی برای توقیف نفتکش های تجاری که به طور قانونی درحال عبور از آب های بین المللی بودند، انجام داد.

به گفته وی، نیروی دریایی آمریکا بی درنگ واکنش نشان داد و از توقیف این کشتی ها جلوگیری کرد. تیراندازی به سمت کشتی دوم تلفات جانی یا خسارت عمده ای در پی نداشته است.

کد خبر 771820
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha